• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

BangBang veikala finanšu pārskata analīze un nozares konkurentu izmeklēšana

Thumbnail
View/Open
303-79569-Klendere_Jana_jk14038.pdf (16.69Mb)
Author
Klendere, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Apģērbs ir svarīga dzīves sastāvdaļa, kura dalās uz dažādiem segmentiem. Šī darba ietvaros tika izskatīta ielu modes nozare un mazumtirdzniecības veikali, kuri reprezentē šo segmentu Latvijas tirgū. “BangBang” veikals un tā divi konkurenti dominē šo nišu virs desmit gadiem, bet vai šie uzņēmumi ir veiksmīgi savā nozarē un ir iemācijušies pārvāldīt visus preču pārdošanas nianses? Svarīgākā apģerba pārdošanas daļa ir veidot pēc iespējas mazāk krājumus, kas ir grūts uzdevums ņēmot vērā preces specifiku un klienta daudzumu. Darba autore analizē uzņēmumu finanšu atkasites, konstatē, kur uzņēmums rīkojās nepareizi un izpēta Eiropas labākos piemērus, salīdzinot ārzemju veikalu krājumu utilizācijas veidus ar vietējo tirgu. Tiks izstrādāti priekšlikumi izpētītiem uzņēmumiem par pārdošanas veicināšanas procesiem. Tēmas izpētēi ir izmantoti daudzveidīgi literatūras avoti, ka arī darba autores personīga darba pieredze sfērā un pētītos uzņēmumos.
 
Clothing is an important attribute and it is divided into different segments. Within this thesis, we are looking into street fashion industry and retail stores that represent this segment in the Latvian market. The “BangBang” store and its two main competitors have dominates this niche for over a decade, but are these companies successful and have they learned how to master all the nuances of selling goods? The most important part of clothing sales is to build as little of a stock as possible, which is a difficult task considering the specifics of the product and customer’s quantity. The author analyses the financial statements of said companies to find out where companies do wrong and explore the best examples in Europe, comparing the ways of stock disposal at foreign stores. Proposals will be developed for local companies on sales promotion processes. Various literature sources are used for the research of the topic, as well as the author’s personal work experience in the field and in the researched companies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53901
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV