Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līga
dc.contributor.authorKokoreviča, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:01:34Z
dc.date.available2021-02-11T02:01:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79853
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53964
dc.description.abstractPozitīva, uz savstarpējo cieņu balstīta vecāku un izglītības iestādes sadarbība ir viens no būtiskākajiem priekšnosacījumiem bērna personības attīstībā, mācību sasniegumu pilnveidošanā un sadarbības veidošanā. Sabiedrībā paustais viedoklis par vecāku nepietiekamu iesaistīšanos izglītības iestādes darbā, vienveidīgu sadarbības formu izmantošanu, kas nerosina sadarbību starp skolēnu, skolu un vecākiem, nemotivē skolēnu virzīties uz augstiem mācību sasniegumiem, rosināja darba autori Aiju Kokoreviču izvēlēties maģistra darba tēmu “Sadarbība ar vecākiem izglītības iestādes darbā pusaudžu mācību sasniegumu sekmēšanā”. Izmantojot literatūras un dokumentu analīzi tiek skaidrota sadarbības jēdziena būtība, aktualizētas vecāku un izglītības iestādes sadarbības iespējas, metodes un formas, tiek aprakstīta pusaudžu pedagoģiski psiholoģiskās vecuma īpatnības, kas balstītas uz mācību sasniegumu sekmēšanu. Liela uzmanība tiek vērsta uz vecāka iespējām, sadarbības rezultātā, sekmēt pusaudža mācību sasniegumus. Pētījuma empīriskajā daļā tiek veiktas skolēnu, vecāku un pedagogu aptaujas, izstrādāti ieteikumiem izglītības iestādei, pedagogiem un vecākiem par veiksmīgu uz pusaudžu mācību sasniegumiem balstītu savstarpējo sadarbību, izmantojot pētniecības metodes: anketēšanu, interviju, datu analīzi. Atslēgas vārdi: pusaudžu psiholoģiskais vecuma raksturojums, sadarbība, sadarbības formas, mācību sasniegumi, vērtēšana. Darbs sastāv no 3 daļām. Teorētiskās daļas ir par pusaudžu vecuma attīstības raksturojumu un sadarbības būtību pusaudžu mācību sasniegumu sekmēšanā. Empīriskajā pētījumā tiek veikta vecāku un izglītības iestādes praktiskā izpēte. Veikta anketēšana vispārizglītojošās skolās 7. klašu skolēniem, viņu vecākiem un pedagogiem. Intervēti 3 vispārizglītojošo skolu vadības darbinieki. Kopā aptaujāti 99 respondenti. Darba apjoms ir 112 lapas un 6 pielikumi.
dc.description.abstractPositive cooperation based on respectful relationship between parents and educational institutions, is one of most essential preconditions in child’s personality development, to improve educational achievements and in forming cooperation. Public opinion about lack of parent’s involvement in work of educational institutions, use of similar cooperation methods which does not stimulate the cooperation between student, school and parents and does not motivate student to achieve high results in education, encouraged the author, Aija Kokorevica, to choose “Educational institution cooperation with parents/carers to promote youths’ achievements in education” as master’s thesis topic. Using analysis of the literature and documents the essence of the meaning of cooperation is being explained, parents/carers and educational institution cooperation options, methods and forms are being updated, youths pedagogical and psychological peculiarities of age, that is based on promotion of educational achievements, are being described. Great attention is being drawn to parent/carer possibilities to promote youths’ achievements in education in result of cooperation. In the empirical part of the study, student, parent and teacher survey is performed, suggestions to educational institutions, teachers and parents, about successful cooperation that is based on youths’ educational achievements, are developed using research methods: survey, interview and data analysis. Keywords: description of youths psychological age, cooperation, forms of cooperation, educational achievements, evaluation. Thesis contains 3 parts. Theoretical part is about description of youths age development and the importance of cooperation in improving youths’ educational achievements. In the empirical part of the study the parent/carer and educational institution practical research is carried out. Survey in general education schools between 7th grade pupils, their parents and teachers are carried out. 3 members of staff from general education school leadership team have been interviewed. 99 respondents surveyed in total. Volume of the work is 112 pages and 6 attachments.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectpusaudžu psiholoģiskais vecuma raksturojums
dc.subjectsadarbības formas
dc.subjectsadarbība
dc.subjectmācību sasniegumi
dc.subjectvērtēšana
dc.titleSadarbība ar vecākiem izglītības iestādes darbā pusaudžu mācību sasniegumu sekmēšanā
dc.title.alternativeEducational Institution Cooperation with Parents/Carers to Promote Youths' Achievements in Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record