Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorAndrējeva, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:01:35Z
dc.date.available2021-02-11T02:01:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other79864
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53966
dc.description.abstractMaģistra darba autore Inga Andrējeva. Maģistra darba tēma ir „Izglītības procesa pilnveide un attīstība pirmsskolā kā pamats kvalitatīvam tālākās izglītības procesam.” Darba mērķis ir pētīt un analizēt politikas plānošanas dokumentos un normatīvajos aktos ietvertos jautājumus par pirmsskolas izglītības procesa tālāko attīstību un tā praktisko īstenošanu. Darba pirmajā daļā ir pētītas un analizētas politikas plānošanas pamatnostādnes izglītībā un to attīstība pirmsskolas izglītības procesa īstenošanā. Analizēti un apskatīti Latvijas un ES normatīvie tiesību akti, kuros ietvertas prasības pirmsskolas izglītībai, kā arī apskatīti un pētīti pirmsskolas izglītības procesa kvalitatīvie rādītāji un to piemērošana pirmsskolā. Darba otrajā darba daļā ir atspoguļoti praktiskā pētījuma rezultāti, kas iegūti pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu un vecāku aptauju, interviju rezultātā un atspoguļo pedagogu un vecāku viedokli par pirmsskolas izglītības procesu un tā praktiskās īstenošanas riskiem. Pētījums sastāv no 104 lapām, 64 bibliogrāfiskā saraksta vienībām, 5 pielikumiem, kuros ir 2 attēli, 8 tabulas Apkopojot darba rezultātus, darba autore secina, ka – politikas plānošanas pamatnostādnes izglītībā ir integrētas ES normatīvajos dokumentos un harmoniski iekļaujas Latvijas tiesību normatīvajos aktos, bet to praktiskā īstenošana, lai veiksmīgi ieviestu kvalitatīvu izglītības un aprūpes procesu pirmsskolā, ietver būtiskus riskus, ir apstiprinājusies. Darbā iekļauti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi izglītības procesa pilnveidei pirmsskolas izglītības iestādēs.
dc.description.abstractAuthor of this master thesis is Inga Andrejeva. The topic of this master thesis is “Improvement and Development of Education Process in Preschools as a Foundation for Qualitative Further Education Process”. The task of this thesis is to research and analyse questions related to the further development of preschool education process and practical implementation aspects in policy planning documents and regulatory enactments. The first part of this thesis contains research and analysis of policy planning guidelines for education and its’ development in preschool education process implementation. The analysis is done on legislative acts in Latvia and EU legislative acts, which contain requirements for preschool education research is also done on preschool educational process qualitative indicators and their application in preschool. The second part of this thesis reflects the results from practical research which derive from interviews and surveys filled out by preschool educators and parents, reflecting the opinion of parents and educators regarding the preschool education process and implementation risks. Thesis consists of 104 pages, 64 bibliographic units, 5 attachments, in which there are 2 images, 8 tables. Research hypothesis – policy planning guidelines in education are integrated into EU regulatory documents and are harmoniously included in Latvian regulatory enactments, but their practical implementation in order to successfully implement a high-quality education and care process in pre-school involves significant risks is the. The thesis includes conclusions and suggestions for education process improvement in preschool education institutions. Keywords: preschool, education policy, legislative acts, improvement, evaluation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectizglītības politika
dc.subjecttiesību normatīvie akti
dc.subjectpilnveide
dc.subjectnovērtēšana
dc.titleIzglītības procesa pilnveide un attīstība pirmsskolā kā pamats kvalitatīvam tālākās izglītības procesam
dc.title.alternativeImprovement and Development of Education Process in Preschools as a Foundation for Qualitative Further Education Process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record