Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu skolotāju pieredze vidusskolēnu argumentācijas prasmju attīstībā
Author
Juškāne, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs Sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmetu skolotāju pieredze vidusskolēnu argumentācijas prasmju attīstībā aktualizē izaicinājumu izglītībai argumentācijas prasmes integrēt mācību procesā, lai palīdzētu skolēniem attīstīt prasmi argumentēt dažādos mācību kontekstos un dažādu mācību priekšmetu satura apguvē, bet skolotājiem sniegt atbalstu šo prasmju attīstībai mācīšanas procesā. Maģistra darbā tika veikts kvalitatīvais fenomenoloģiskais pētījums par skolotāju pieredzes izpēti vidusskolēnu argumentācijas prasmju attīstībā, lai izstrādātu ieteikumus skolotājiem vidusskolēnu argumentācijas prasmju attīstībai. Lai sasniegtu mērķi, tika analizēta teorētiskā literatūra par argumentācijas prasmju attīstību izglītībā. Pētījuma ietvaros tika veikta Latvijas vispārējās vidējās izglītības satura dokumentu kontentanalīze un analizētas skolotāju un izglītības jomas ekspertu intervijas un ieteikumi par argumentācijas prasmju attīstību. Maģistra darbā ir viena tabula un 16 attēli. Darbam pievienoti 10 pielikumi. Atslēgvārdi: argumentācijas prasmes, skolotāju pieredze, vidusskola, skolēni Master's thesis Social and Civic Subject Teachers’ Experience in Developing Secondary School Students’ Argumentation Skills actualizes the challenge for education to integrate the argumentation skills into the teaching process to help students to develop the ability to argue in different learning contexts and in the acquisition of the content of different subjects, and to provide teachers with the support for the development of these skills in the teaching process. In the Master's Thesis, phenomenological research was conducted on the study of teachers' experience in the development of secondary school students' argumentation skills in order to develop recommendations for the teachers for the development of secondary school students' argumentation skills. To achieve the aim, the theoretical literature on the development of argumentation skills in education was analysed. Within the framework of the research, a content analysis of Latvian general secondary education content documents was performed and interviews and suggestions of teachers and education experts on the development of argumentation skills were analysed. The Master's Thesis has one table, 16 pictures and 10 appendices. Keywords: argumentation skills, teachers' experience, secondary school, students