• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu lēnīgais kognitīvais temps saistībā ar uzmanību, trauksmi/nomāktību un attiecību problēmām

Thumbnail
Открыть
299-80272-Smirnova_Inga_is17127.pdf (519.5Kb)
Автор
Smirnova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Дата
2021
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Šī bakalaura darba pirmais mērķis bija noskaidrot, kādas ir skolēnu lēnīga kognitīva tempa simptomu (LKT) saistības ar trauksmes/nomāktības un attiecību problēmu rādītājiem; kā arī ar uzmanības noturības rādītājiem un UDHS indeksa rādītājiem. Otrs mērķis bija noskaidrot, kādas ir atšķirības šajos rādītājos starp zēniem un meitenēm. Lai sasniegtu šo mērķi pētījumā tika iesaistīti 75 skolnieku vecāki, kuriem ir skolnieki vecumā no 11 līdz 15 gadiem. Tika aizpildītas divas anketas: Ahenbaha Bērnu uzvedības novērtējuma anketa (Child Behavior Checklist, Achenbach &Rescorla, 2001) un Konersa aptauja (Conners’ Parent Rating Scales – Revised: Long, Conners, 1997). Pētījuma galvenie secinājumi ir šādi: 1. LKT simptomi statistiski nozīmīgi korelē ar trauksmi/nomāktību un ar attiecību problēmām; 2. LKT simptomi statistiski nozīmīgi korelē ar neuzmanības un UDHS indeksa rādītājiem; 3. Meitenēm ir augstāki rādītāji skalā “Trauksme/ nomāktība” un zēniem augstāki rādītāji ir skalā “Kognitīvas problēmas, neuzmanība”.
 
The main purpose of this research was to examine the relationship between children’s sluggish cognitive tempo (SCT) and anxiety / depression, and relationship problems; as well as to examine the relationship between SCT and attentional problems. A second goal was to examine if there are differences in these variable ratings between boys and girls. To achieve this goal 75 parents of children, aged 11 to 15 years, were involved. Two questionnaires were completed: Ahenbach’s Child Behaviour Checklist (Child Behavior Checklist, Achenbach &Rescorla, 2001) and Conners’ Parent Rating Scales (Conners’ Parent Rating Scales – Revised: Long, Conners, 1997). The main conclusions are: 1. SCT symptoms significally correlate with anxiety / depression, and relationship problems; 2. SCT symptoms significally correlate with inattention and ADHD index; 3. Girls have higher scores on the scale “Anxiety / depression” and boys have higher scores on the scale “Cognitive problems/ inattention”.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54009
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV