• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tehnoferences Rādītāji Vecāku – Bērnu Attiecībās

Thumbnail
View/Open
299-80284-Kripens_Gatis_gk17034.pdf (360.3Kb)
Author
Kripēns, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudkina, Aija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētījuma galvenais mērķis bija noskaidrot vai un kāda ir novērojama tehnoloģisko ierīču paradumu rādītāju sakarība ar vecāku – bērnu attiecībām ģimenē, kā arī analizēt un apkopot teorētisko pamatojumu un veikto pētījumu rezultātus par to, kāda ir vecāku tehnoloģisko ierīču paraduma saistība ar vecāku-bērnu attiecībām ikdienā vecāku un bērnu grupās. Pētījuma gaitā arī tika pārbaudīta teorija, par to, vai bērni atkārto savu vecāku rīcību. Pētījuma dalībnieki (n = 30) aizpildīja Vecāku – bērnu attiecību struktūras aptauju (ECR-RS), kas tika tulkota latviešu valodā un tai tika veikts adaptācijas 1. posms, kā arī norādīja ikdienas tehnoloģijas lietošanas paradumus. Pētījuma rezultāti norādīja, ka bija novērojama saistība starp vecāku tehnoloģiju lietošanas daudzumu un bērnu tehnoloģiju lietošanas biežumu.
 
The main aim of the study was to find out whether or not there is any negative influence on child-parent relationships, that arise from technological devices that parents use every day, as well as analyze and collect theory about possible negative influence from device use. Throughout the study, a point was made to test the theory of children mimicking the actions of their parents. The participants of the study (n = 30) had to fill out a relationship structure questionnaire (ECR-RS), which was translated to latvian, and underwent the first stage of adaptation for this study. Participats also had to note down every-day use of any technological devices. A notable positive correlation was found between the parent use of technology, and child use of technology.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54018
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV