Tehnoferences Rādītāji Vecāku – Bērnu Attiecībās
Author
Kripēns, Gatis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dudkina, Aija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma galvenais mērķis bija noskaidrot vai un kāda ir novērojama tehnoloģisko ierīču paradumu rādītāju sakarība ar vecāku – bērnu attiecībām ģimenē, kā arī analizēt un apkopot teorētisko pamatojumu un veikto pētījumu rezultātus par to, kāda ir vecāku tehnoloģisko ierīču paraduma saistība ar vecāku-bērnu attiecībām ikdienā vecāku un bērnu grupās. Pētījuma gaitā arī tika pārbaudīta teorija, par to, vai bērni atkārto savu vecāku rīcību. Pētījuma dalībnieki (n = 30) aizpildīja Vecāku – bērnu attiecību struktūras aptauju (ECR-RS), kas tika tulkota latviešu valodā un tai tika veikts adaptācijas 1. posms, kā arī norādīja ikdienas tehnoloģijas lietošanas paradumus. Pētījuma rezultāti norādīja, ka bija novērojama saistība starp vecāku tehnoloģiju lietošanas daudzumu un bērnu tehnoloģiju lietošanas biežumu. The main aim of the study was to find out whether or not there is any negative influence on child-parent relationships, that arise from technological devices that parents use every day, as well as analyze and collect theory about possible negative influence from device use. Throughout the study, a point was made to test the theory of children mimicking the actions of their parents. The participants of the study (n = 30) had to fill out a relationship structure questionnaire (ECR-RS), which was translated to latvian, and underwent the first stage of adaptation for this study. Participats also had to note down every-day use of any technological devices. A notable positive correlation was found between the parent use of technology, and child use of technology.