Show simple item record

dc.contributor.advisorOzola, Antra
dc.contributor.authorSalmiņa, Ingūna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:02:09Z
dc.date.available2021-02-11T02:02:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80298
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54030
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums “Bērnu lasītprasmes veicināšanas pasākumi ģimenē”. Darba mērķis bija izpētīt, kādas aktivitātes ģimenē vecāki izmanto, lai veicinātu bērnu lasītprasmes attīstību, un sniegt ieteikumus X pamatskolas vecākiem, kādas aktivitātes vēl var izmantot ģimenē, lai veicinātu lasīšanu. Maģistra darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, teorētiskās un praktiskās daļas, literatūras, secinājumiem, ieteikumiem, pielikumiem. Teorētiskajā daļā ir 2 nodaļas un 4 apakšnodaļas. Tajā analizēta zinātniskā literatūra par valodas attīstību, lasīšanas procesu, par vecāku lomu, tehnoloģiju izmantošanu un metodēm lasītprasmes attīstības veicināšanai ģimenē. Empīriskajā daļā maģistra darba autore veica pētījumu un datu analīzi X pamatskolā. Pētījumā piedalījās 1.- 9. klases bērnu vecāki. Elektronisko aptauju aizpildīja 126 vecāki. Pētījuma gaitā tika noskaidrotas vecāku biežākās aktivitātes ģimenē, lasīšanas biežums un ilgums ģimenē, lasīšanas vide, vecāku vērtējums par bērnu lasītprasmi, kā arī vecāku ieradumi informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanā, lai dažādotu lasīšanas aktivitātes. Darba apjoms: 60 lpp., 14 attēli, 1 pielikums. Atslēgvārdi: lasītprasme, ģimene, audiogrāmatas, e-grāmatas.
dc.description.abstractThe master's thesis "Children's’ reading promotion activities in family". The aim of the study was: to research activities in the family, that parents use to promote the development of children's reading skills to provide recommendations and other activities to parents of primary school X, that can be used in the family to promote reading. Master's thesis consists of: annotations in Latvian and English, introduction, theoretical and practical part, bibliography, conclusions, recommendations, and appendices. The theoretical part has 2 chapters and 4 subsections. It analyzes the scientific literature on language development, the reading process, the role of parents, the use of technology and methods to promote the development of reading skills for the family. In the empirical part, the author of the master's thesis performed research and data analysis in elementary school X. Parents of 1-9th grade children participated in the study. The electronic survey was completed by 126 parents. The study identified the most frequent activities of parents in the family, the frequency and duration of reading in the family, the reading environment, parents' assessment of children's reading skills, as well as parents' habits of using information and communication technologies to diversify reading activities. Thesis consists of: 60 pages, 14 pictures, 1 appendice. Keywords: literacy, family, audio books, e-books.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectģimene
dc.subjectaudiogrāmatas
dc.subjecte-grāmatas
dc.titleBērnu lasītprasmes veicināšanas pasākumi ģimenē
dc.title.alternativeChildren's’ Reading Promotion Activities in Family
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record