Pedagogu motivācijas sistēmas pilnveidošana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Moroza, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma: Pedagogu motivācijas sistēmas pilnveidošana pirmsskolas izglītības iestādē. Maģistra darba mērķis ir pētīt pedagogu motivēšanas sistēmas pilnveidošanās iespējas pirmsskolas izglītības iesgtādē. Darba teorētiskajā daļā iegūta un analizēta vadībzinātņu teorija par motivāciju, motivācijas veidiem, pirmsskolas izglītības iestādes pedagogu motivācijas iespējām. Darbā analizētas arī pirmsskolas izglītības pedagogu motivācijas problēmas pirmsskolas izglītības iestādē. Darba praktiskajā daļā iegūti un analizēti pirmsskolas izglītības pedagogu anketēšanas rezultāti, pirmsskolas izglītības pedagogu viedoklis par motivāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Analizēti interviju dati par pirmsskolas izglītības iestāžu vadītaju viedokli, par motivāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Iegūtie pētījuma rezultāti liecina, ka pirmsskolas izglītības iestādēs vairāk darbojas ārējie motivācijas faktori. Darba noslēgumā izveidoti ieteikumi iestādes vadītājiem, pirmsskolas izglītības pedagogu motivēšanai un izvirzīti secinājumi. Atslēgas vārdi: motivācija, motivācijas faktori, pedagoga motivācija, motivācijas sistēma. The topic of the master's thesis: Improvement of the teacher motivation system in a pre-school educational institution. The aim of the master's thesis is to study the possibilities of improving the teacher motivation system in pre-school education. In the theoretical part of the work, the theory of management sciences on motivation, types of motivation, motivation possibilities of pre-school educational institution teachers obtained and analyzed. The paper also analyzes the motivation problems of pre-school education teachers in a pre-school educational institution. In the practical part of the work, the results of the survey of pre-school education teachers, the opinion of pre-school education teachers on motivation in a pre-school educational institution have been obtained and analyzed. Interview data on the opinion of the heads of pre-school educational institutions about motivation in a pre-school educational institution were analyzed. The obtained research results show that external motivational factors are more active in pre-school educational institutions. At the end of the work, recommendations for the heads of the institution, motivation of pre-school education teachers are made and conclusions are set. Keywords: motivation, motivation factors, teacher motivation, motivation system.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
NBS karavīru motivācija dienēt Hercberga duālo faktoru motivācijas teorijas skatījumā
Andrijausks, Arvīds (Latvijas Universitāte, 2012)Šī darba galvenais uzdevums ir apskatīt Latvijas NBS karavīru motīvus dienēt un interpretēt to caur Frederika Hecberga „duālo faktoru” teoriju. Karavīru motivācija un motivāciju galvenie ietekmējošie faktori tiek noskaidroti ... -
Z paaudzes darba motivācijas noteicošie faktori un to ietekme uz uzņēmuma kopējo motivācijas sistēmu.
Riekstiņa, Ilze (Latvijas Universitāte, 2017)Maģistra darba tēma ir „ Z paaudzes darba motivācijas noteicošie faktori un to ietekme uz uzņēmuma kopējo motivācijas sistēmu’’. Maģistra darba mērķis ir pamatojoties uz teorijās sniegtajām atziņām par darba motivāciju un ... -
Intrinsīvās un ekstrinsīvās motivācijas orientāciju mijsakarības ar darba motivācijas faktoriem studentiem un strādājošiem.
Zaķis, Artūrs (Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija, 2013)