Show simple item record

dc.contributor.advisorAndersone, Rudīte
dc.contributor.authorMerkulova, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:02:16Z
dc.date.available2021-02-11T02:02:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80315
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54042
dc.description.abstractIzglītība ir ne tikai cilvēka pamattiesības bet arī ilgtspējīgas attīstības galvenais faktors, kuru savukārt var nodrošināt un sniegt vienīgi kvalificēti pedagogi. Bet šobrīd pirmsskolas pedagogiem un administrācijai trūkst zināšanu šajā jomā un tas kļūst par kavējošu faktoru pirmsskolas izglītības iestāžu ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā. Maģistra darbs “Pedagogu profesionālās kompetences veicināšana pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgai attīstībai” ir izstrādāts ar mērķi izpētīt un izstrādāt ieteikumus pedagogu profesionālās kompetences veidošanos pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgai attīstībai. Pētījuma laikā tika izmantotas tādas pētījuma metodes kā: literatūras analīze; aptaujas metode – anketēšana un matemātiskās statistikas metodes. Pirmā nodaļa veltīta pedagoga profesionālās kompetences teorētiskai analīzei. Otrajā nodaļā veikta pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgas attīstības teorētiska analīze. Trešajā nodaļā izklāstīta uz pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgu attīstību vērstas pedagogu profesionālās kompetences veicināšanas pieredze. Ceturtajā nodaļā izklāstīti ieteikumi šīs kompetences veicināšanai. Pētījuma rezultāti rāda, ka daudzi pirmsskolas pedagogi ir pazīstami ar IA terminu vai vismaz ir kaut ko dzirdējuši par to, un tas viņiem nav nekas jauns, bet daži no viņiem nav pārliecināti par ilgtspējīgas attīstības termina pareizu interpretāciju, kas var ietekmēt pirmsskolas izglītības iestāžu ilgtspējīgu attīstību. Tādējādi pētījuma analīze balstījās uz to pedagogu rezultātu izpēti, kuri saprot ilgtspējīgas attīstības terminu un principus, ka arī pielieto savas zināšanas praksē. Pētījuma laikā tika izstrādāti ieteikumi pedagogu profesionālās kompetences veicināšanai, kas vērsti uz pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgu attīstību. Darba apjoms: 75 lappuses. Darbs sastāv no Ievada, piecām nodaļām, nobeiguma un izmantotās literatūras saraksta ar 65 vienībām; darbā iekļautas 5 tabulas un 26 attēli, pievienoti 7 pielikumi.
dc.description.abstractEducation is not only a fundamental human right but also a key factor for sustainable development, which can only be provided by qualified educators. However, nowadays preschool teachers and the administration lack knowledge in this area and it is becoming a missing factor in ensuring the sustainable development of preschool education institutions. The master's “Promoting the Professional Competence of Educators for Sustainable Development of Preschool Educational Institution” has been elaborated to explore and identify recommendations for the promotion of the professional competencies of preschool teachers for sustainable development of preschool education institutions. During the research, the following research methods were used: analysis of literatures; questioning and statistical analysis of the acquired data. The First Chapter provides theoretical analysis of a teacher's professional competence. The Second Chapter presents theoretical analysis of sustainable development of a pre-school educational institution. The Third Chapter describes the experience of promoting the professional competence of educators for sustainable development of a preschool educational institution. The Fourth Chapter offers recommendations for the promotion of this competence. The master's thesis covers 75 pages and comprises an Introduction, five Chapters, a Conclusion and Bibliography with 65 units; 5 tables and 26 figures are included and 7 appendices are attached.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectkompetences
dc.subjectpedagogs
dc.subjectilgtspējīga attīstība
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.titlePedagogu profesionālās kompetences veicināšana pirmsskolas izglītības iestādes ilgtspējīgai attīstībai
dc.title.alternativePromoting the Professional Competence of Educators for Sustainable Development of Preschool Educational Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record