Show simple item record

dc.contributor.advisorĀbeļkalns, Ilvis
dc.contributor.authorJermaka, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:02:18Z
dc.date.available2021-02-11T02:02:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80321
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54047
dc.description.abstractMaģistra darbs izstrādāts par tēmu “Stratēģiskā vadība pirmsskolas izglītības organizācijā”. Dažādu problēmu risinājumu meklējumi ir ikdienas parādība. Dzīve ir pierādījusi, ka izglītības darba procesā ir nepieciešami gan radošas koncepcijas, gan stratēģisks virzības redzējums. Stratēģiskās uzvedības nozīme, kas ļauj organizācijai konkurēt ilgtermiņā, pēdējās desmitgadēs ir strauji pieaugusi. Tomēr nav stratēģijas, kas būtu vienota visām organizācijām, tāpat kā nav vienotas universālas stratēģiskās vadības. Katra organizācija ir unikāla savā veidā, tāpēc katras organizācijas stratēģijas izstrādes process ir unikāls, jo tas ir atkarīgs no tā attīstības dinamikas, potenciāla, konkurentu uzvedības, tā pakalpojumu īpašībām, kultūras vides un daudziem citiem faktoriem. Organizācijām ir nepieciešamas izstrādātas stratēģijas, lai redzētu ceļu savu mērķu un uzdevumu sasniegšanai. Pētījuma mērķis ir izstrādāt un pamatot pirmsskolas izglītības organizācijas stratēģiskās vadības modeli. Pētījumā ir: izstrādāts un teorētiski pamatots pirmsskolas izglītības organizācijas stratēģiskās vadības modelis, kas atklāj galvenās pieejas vadības darbībām un sastāv no mērķa, satura, funkcionālajiem, organizatoriskajiem, resursu un efektīvajiem blokiem. Pētījuma praktisko nozīmi nosaka fakts, ka tajā ietvertie teorētiskie nosacījumi un secinājumi tiek izvirzīti vadības tehnoloģijai un konkrētiem metodiskiem ieteikumiem pirmsskolas izglītības iestādes vadības sistēmas pilnveidošanai. Izstrādāti ieteikumi stratēģiskā vadības modeļa ieviešanai, piedāvāti kritēriji un rādītāji izglītības procesa vadības modeļa efektivitātes novērtēšanai, kas ļauj objektīvi novērtēt pirmsskolas izglītības organizācijas stratēģiskās vadības efektivitāti. Ir izveidota praktisku ieteikumu sistēma mārketinga attīstības stratēģijas ieviešanai. Pētījuma rezultātus var izmantot pirmsskolas izglītības iestādes „XXX” administratīvās darbības praksē. Atslēgas vārdi: stratēģiskā vadība, stratēģija, stratēģiskā plānošana, stratēģiskās vadības modelis. Darba apjoms un struktūra: Maģistra darbu veido ievads, trīs nodaļas, secinājumi, izmantotās literatūras avotu saraksts un pielikumi. Kopējais darba apjoms ir 110 lappuses, 7 attēli, 24 tabulas, 4 pielikumi,70 literatūras avoti.
dc.description.abstractANOTATION The The master's thesis has been developed on the topic "Strategic management of the pre-school educational institution”. The search for solutions of various problems is a daily occurrence. Life has shown that both creative concepts and strategic vision are required for the educational process. The importance of strategic behaviour which allows an institution to compete in the long run has grown rapidly in the recent decades. However, there is no strategy that is common to all institutions and there is no single universal strategic management. Each institution is unique in its own way, so each institution strategy development process is unique as it depends on its development dynamics, potential, behaviour, characteristics of its services, cultural environment and many other factors. Institutions need their developed strategies to see the way to achieve their goals and objectives. The aim of this research is to develop and substantiate the strategic management model of pre-school educational institution. The research contains the developed and theoretically grounded strategic management model of a pre-school education institution which reveals the main approaches to management activities and consists of goal, content, functional, institutional, resource and effective blocks. The practical significance of this research is determined by the fact that the theoretical conditions and conclusions conyained in it are set for management technology and specific methodological recommendations for the improvement of the management system of a pre-school educational institution. This research also contains the developed recommendations for the implementation of the strategic management model, criteria and indicators for evaluating the effectiveness of the educational process management model which allow to objectively assess the effectiveness of the strategic management of the pre-school education institution. A system of practical recommendations for the implementation of a marketing development strategy has been developed. The results of this research can be used in the administrative practice of the pre-school educational institution "XXX". Keywords: strategic management, strategy, strategic planning, strategic management model. Scope and structure of the research: the master's thesis consists of an introduction, three chapters, conclusions, list of used literature sources and appendices. The total volume of the work is 110 pages, 7 figures, 24 tables, 4 appendices,70 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectstratēģiskā vadība
dc.subjectstratēģija
dc.subjectstratēģiskā plānošana
dc.subjectstratēģiskās vadības modelis
dc.titleStratēģiskā vadība pirmsskolas izglītības organizācijā
dc.title.alternativeStrategic Management of a Preschool Educational Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record