Ārsta - pacienta - farmaceita komunikācijas problēmas, riski un ieguvumi
Author
Kudulis, Eduards
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Namniece, Jana
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Sadarbība un informācijas apmaiņa starp ārstu, pacientu un farmaceitu ir praksē pierādīts modelis veiksmīgam pacienta ārstniecības procesam un ļauj samazināt veselības aprūpes izmaksas uz vienu pacientu. Lai sasniegtu veiksmīgu ārstniecības procesu, ir nepieciešama komunikācija, kura ne vienmēr norisinās starp veselības aprūpes speciālistiem un pacientu. Maģistra darba mērķis ir analizēt komunikāciju starp farmaceitu, ārstu un pacientu Latvijā, kā arī noskaidrot savstarpējās komunikācijas problēmas, riskus un ieguvumus. Darba veikšanā tika izmantota empīriskā pētījuma metode. Anketas aizpildīja veselības aprūpes speciālisti un pacienti. Kopā tika saņemtas 23 ārstu anketas, 52 farmaceitu anketas un 50 pacientu anketas. Rezultātā tika secināts, kādas ir būtiskākās problēmas, ieguvumi un riski komunikācijā starp veselības aprūpes speciālistiem un pacientu. Collaboration and information exchange between doctor, patient and pharmacist is a proven model for successful patient management that reduces healthcare costs per patient. Successful treatment requires communication, which does not always take place between healthcare professionals and the patient. The aim of this master thesis is to analyse the communication between pharmacist, doctor and patient in Latvia and to identify the problems, risks and benefits of mutual communication. The empirical research method was used in the work. Questionnaires were filled out by healthcare professionals and patients. A total of 23 doctor, 52 pharmacist and 50 patient questionnaires were received. The results showed the most important problems, benefits and risks of communication between healthcare professionals and patients.