Show simple item record

dc.contributor.advisorKārkliņa, Iveta
dc.contributor.authorBruģe, Ilva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-25T01:03:24Z
dc.date.available2021-06-25T01:03:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82159
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54771
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: pašaprūpes veicināšanas un izglītošanas efektivitāte pacientiem pēc pārciesta insulta. Tēmas aktualitāti nosaka: biežā un strauji augošā saslimstība ar insultu gan pasaulē, gan Latvijā. Darba mērķis: noskaidrot pašaprūpes veicināšanas un izglītošanas efektivitāti pacientiem pēc pārciesta insulta. Pētniecības uzdevumi: 1. izpētīt un analizēt zinātnisko literatūru par insulta pacientu pašaprūpes un izglītošanas veicināšanu; 2. strukturētas intervijas izveidošana un respondentu intervēšana; 3. pētījumā iegūto rezultātu apkopošana, novērtēšana un analizēšana; 4. secinājumu izvirzīšana. Pētniecības jautājums: kāda ir pašaprūpes veicināšanas un izglītošanas efektivitāte pacientiem pēc pārciesta insulta? Pētniecības metode: pētījuma veikšanai tiks izmantota kvalitatīvā pētniecības metode- intervija. Pētniecības instruments: 5 insulta pacienti, kuriem nav apziņas traucējumi vai smagas paralīzes, un 5 medicīnas māsas, kas strādā ar insulta pacientiem aprūpes nodaļā. Pētījuma rezultāti: respondentu vairākums vērtēja pašaprūpes veicināšanu un izglītošanu kā efektīvu medicīnas iestādēs, tomēr medicīnas personāla noslogotā darba režīma dēļ daži no respondentiem vērtēja tos kā neefektīvu. Lai uzlabotu šo darbību efektivitāti pacientiem ir vajadzīgs lielāks atbalsts un mudināšana no medicīnas personāla puses, jāatrod laiks kvalitatīvai izglītošanai un palīdzības sniegšanai, kā arī jābūt vispārējam sabiedrības un valsts finansiālam atbalstam. Atslēgvārdi: insults, pašaprūpe, pacientu aprūpe, izglītošana.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis: the effectiveness of self-care promotion and education in patients after a stroke. The topicality of the topic is determined by: frequent and rapidly growing incidence of stroke both in the world and in Latvia. Aim of the study: to find out the effectiveness of self-care promotion and education in patients after a stroke. Research tasks: 1. to study and analyze the scientific literature on the promotion of self-care and education of stroke patients; 2. establishment of a structured interview and interviewing of respondents; 3. summary, evaluation and analysis of research results; 4. presentation of conclusions. Research question: what is the effectiveness of promoting self-care and education in patients after a stroke? Research method: a qualitative research method - an interview - will be used to conduct the research. Research tool: 5 stroke patients, without impaired consciousness or severe paralysis, and 5 nurses working with stroke patients in the care department. Research results: the majority of respondents rated the promotion and education of self-care as effective in medical institutions, however, due to the workload of medical staff, some of the respondents rated them as ineffective. In order to improve the effectiveness of these activities, patients need more support and encouragement from medical staff, time must be found for quality education and assistance, and there must be general public and national financial support. Keywords: stroke, self-care, patient care, education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMedicīna
dc.subjectInsults
dc.subjectPašaprūpe
dc.subjectPacientu aprūpe
dc.subjectIzglītošana
dc.titlePašaprūpes veicināšanas un izglītošanas efektivitāte pacientiem pēc pārciesta insulta
dc.title.alternativeThe effectiveness of self-care promotion and education in patients after a stroke
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record