dc.contributor.advisor | Gulbe, Dagnija | |
dc.contributor.author | Kārkliņa, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-06-25T01:03:24Z | |
dc.date.available | 2021-06-25T01:03:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 82170 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54772 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darbs “Pacientu izglītošana par hronisku brūču aprūpi ambulatorajā praksē”. Brūču aprūpes gadījumā liela nozīme ir pareizai pacienta izglītošanai. Ir svarīgi veikt pacienta izglītošanu par profilaktisko aprūpi, ārstēšanu un medikamentu lietošanu. Pētījuma mērķis: noskaidrot ambulatorās aprūpes māsu viedokli par pacientu izglītošanu hronisku brūču aprūpē. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par pacientu izglītošanu un izglītošanas metodēm; 2.Analizēt māszinību teoriju saistībā ar pacienta aprūpi ambulatorajā praksē un hronisku brūču aprūpi; 3.Izstrādāt strukturētu anketu un veikt aptauju; 4.Veikt iegūto rezultātu apkopošanu un analīzi; 5.Izdarīt secinājumus un ieteikumus. Hipotēze: māsas uzskata, ka pacienta izglītošanā vienmēr izmanto praktiskus demonstrējumus, retāk video materiālus un citus informatīvus materiālus. Pētniecības metode: kvantitatīvā pētījuma metode. Pētniecības instruments. Darbs sastāv no teorētiskās un pētnieciskās daļas. Teorētiskajā daļā tika izmantota zinātniskās literatūras analīze par pacientu aprūpi un izglītošanu hronisku brūču gadījumā. Pētnieciskajā daļā tika izstrādāta strukturēta anketa par pacientu izglītošanu hronisku brūču aprūpes gadījumā. Pētījumā tika aptaujātas 60 ambulatorās aprūpes māsas. Pētījuma rezultāti. Pētījums tika veikts ar kvantitatīvo pētniecības metodi – anketēšanu. Pēc tam iegūtie rezultāti no anketām tika analizēti, apkopoti un izdarīti secinājumi, izmantojot Ms Office programmas – Ms Excel un Ms Word. Brūču aprūpes gadījumā liela nozīme ir pareizai pacienta izglītošanai. Svarīgi veikt regulāru pacienta profilaktisko aprūpi, ārstēšanu, medikamentu lietošanu un izglītot pacientu par dažādām blakusparādībām. Lielākā daļa (80 %) no aprūpes māsām izmanto Izglītojošos uzskates materiālus un/ vai praktiskus demonstrējumus brūču aprūpē saviem pacientiem, kas apstiprina izvirzīto darba hipotēzi. Atslēgvārdi: izglītošana, hroniskas brūces, aprūpe, pacients. | |
dc.description.abstract | Anotation Bachelor work “Patient education on chronic waund care in outpatient practice”. Proper patient education is really important in the case of wound care. It is so signifficant to carry out patient education about preventive care, treatment and using of medication. Aim: to find out the view of the ambulatory nurses on educating patients in chronic wound care. Tasks: 1.To analyse the literature on patient education and methods of education; 2.To analyse the care of nursing patient theory in outpatient practice and care of chronic wounds; 3.To develop a structured questionnaire and to conduct the survey; 4.To collect and obtain results of the questionnair; 5.To make conclusions and recommendations. Hypothesis: nurses believe that for patient education always use practical demonstrations, less frequent video and other materials of information. Research method: quantitative research method. Research instrument. The work consists of a theoretical and research part. In the theoritical part of bachelor work have been used the analysis of scientific literature about care of chronic wound. The research part developed a structured questionnaire on patient education in chroonic wound care. The research targeted 60 ambulatory nurses. Results: The research was conducted by quantitative research method – surveys. The results from surveys have been analysed, summarized and reached conclusions by using Ms Offiice programs – Ms Excel and Ms Word. Main conclusions, according to the initial hypothesis, are given at the end of the work. It is really important to give patient correct education about the case of the wound care, also to carry out regular patient preventive care, treatment, medication and to inform about different sideffects. The majority (80%) of nurses are using for education reasons visual materials and/or practical demonstrations for their patients, which confirms that raised hypothesis was aproved. Key words: education, chronic wounds, care, patient. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Medicīna | |
dc.subject | Izglītošana, hroniskas brūces, aprūpe, pacients. | |
dc.subject | Izglītošana par hronisku brūču aprūpi. | |
dc.subject | Pacientu izglītošana par hroniskām brūcēm. | |
dc.subject | Brūces un to aprūpe | |
dc.title | Pacientu izglītošana par hronisku brūču aprūpi ambulatorajā praksē | |
dc.title.alternative | Patient education on chronic waund care in outpatient practice | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |