Beziepakojumu veikalu attīstība Latvijā zaļā mārketinga stratēģijas pilnveidošanas kontekstā.
Autor
Lūse, Alda
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir “beziepakojumu veikalu attīstība Latvijā zaļā mārketinga kontekstā”. Videi draudzīga dzīvesveida aktualitāte Latvijā pandēmijas laikā palielinājās, jo tika ražotas daudzas vienreizlietojamas preces, pārtikas produkti higiēnas apstākļu dēļ tika piedāvāti tikai plastmasas iepakojumā - palielinājās atkritumu daudzums, kam paralēli Latvijā turpināja attīstīties beziepakojumu veikali – iespēja arī pandēmijas laikā būt atbildīgam pret apkārtējo vidi. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz beziepakojumu veikalu attīstību veicinošo un kavējošo faktoru Latvijā analīzi, novērtēt esošo un jauno beziepakojumu veikalu attīstības perspektīvas Latvijā zaļā mārketinga kontekstā, kā arī izstrādāt priekšlikumus beziepakojumu veikalu zaļā mārketinga stratēģijas uzlabošanai. Galvenie maģistra darba uzdevumi ir Latvijas beziepakojumu veikalu darbības analīze, pētot to attīstības veicinošos un kavējošos faktorus zaļā mārketinga stratēģijas izmantošanas kontekstā, tādējādi novērtējot to attīstības perspektīvas. Darbs sastāv no trīs daļām: teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās. Maģistra darbs sastāv no 87 lapaspusēm, 25 attēliem, 5 pielikumiem. Darbā izmantoti 64 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: beziepakojumu veikali, zaļais mārketings, sociālie tīkli, sociālā atbildība, ilgtspēja. The theme of the master's thesis is "development of zero waste stores in Latvia in the context of green marketing strategy improvement". The importance of an environmentally friendly lifestyle in Latvia increased during the pandemic, as many disposable goods were produced, food products were offered only in plastic packaging due to hygiene conditions - the amount of waste increased, at the same time zero waste stores continued to develop in Latvia – which was one of the possibility of how to be environmental responsible during the pandemic. The aim of the master's thesis is, based on the analysis of factors promoting and hindering the development of zero-waste stores in Latvia, to assess the development perspectives of existing and new zero waste stores in Latvia in the context of green marketing, as well as to develop proposals for improving green marketing strategy. The main tasks of the master's thesis are the analysis of the operation of Latvian zero waste stores, studying the factors promoting and hindering their development in the context of the use of green marketing strategy, thus assessing their development perspectives. The work consists of three parts: theoretical, methodological and empirical. Thesis consists of 87 pages, 25 figures, 5 appendices, 64 references. Keywords: zero waste stores, green marketing, social media, social responsibility, sustainability.