Paplašinātās realitātes mārketinga iespējas Latvijā.
Author
Trautmane, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Bērziņš, Atis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Paplašinātās realitātes mārketinga iespējas Latvijā”. Darba mērķis ir, pamatojoties uz zinātnisko pētījumu un literatūras atziņām par paplašinātās realitātes iespējām mārketingā, ekspertu intervijām un aptaujas rezultātiem, izpētīt un izvērtēt paplašinātās realitātes iespējas mārketingā Latvijā, izdarīt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus mārketinga stratēģijas pilnveidošanai Latvijas uzņēmumiem izmantojot paplašinātās realitātes risinājumus. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka kopumā paplašinātās realitātes izmantošana mārketingā tiek vērtēta pozitīvi, un patērētāji ir ieinteresēti saņemt papildus informāciju, izmantojot paplašinātās realitātes iespējas, kā arī virtuālas pielaikošanas rīkam tiešsaistes tirdzniecībā šobrīd ir liels potenciāls, kuru ir vērts izmantot, lai veicinātu uzņēmuma popularitāti, piesaistītu jaunus klientus, paaugstinātu konversijas rādītājus un uzlabotu klientu lojalitāti. Darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts paplašinātās realitātes teorētiskais aspekts, iekļaujot tās darbības principus, vēsturi, izmantošanas veidu un pielietojumu mārketingā. Otrajā darba nodaļā tiek apskatīts un analizēts paplašinātās realitātes pielietojums mārketingā – tiešsaistes tirdzniecībā un reklāmās. Visbeidzot trešā nodaļa aptver pētījumu, kas sastāv no analīzes par paplašinātās realitātes pielietojumiem mārketingā Latvijā no 2016. līdz 2020. gadam, ekspertu intervijām un aptaujas anketas datu analīzes. Darbs sastāv no 82 lpp., tas satur 9 tabulas, 27 attēlus, 4 pielikumus un 80 literatūras saraksta avotus. The theme of the master's thesis is “Marketing opportunities of augmented reality in Latvia”. The aim of this master's thesis is to explore and evaluate marketing opportunities of augmented reality Latvia, to draw conclusions and to develop proposals for improving the marketing strategy in Latvian companies using augmented reality solutions based on scientific research and literature findings of augmented reality opportunities in marketing, expert interviews and survey results. The study concluded that, in general, the use of augmented reality in marketing is viewed positively and that consumers are interested in receiving additional information through augmented reality, as well as that the virtual fitting tool in online shopping has great potential to be used to boost business, attract new customers, increase conversion rates and improve customer loyalty. The work consists of three chapters. The first chapter deals with the theoretical aspect of augmented reality, including its principles of operation, history, use and application in marketing. The second chapter examines and analyzes the application of augmented reality in marketing - online sales and advertising. Finally, the third chapter covers a study consisting of an analysis of the applications of augmented reality in marketing in Latvia from 2016 to 2020, expert interviews and an analysis of the questionnaire data. The work consists of 82 pages, it contains 9 tables, 27 images, 4 appendices and 80 references.