Paplašinātā realitāte mobilajās aplikācijās - tās nozīme mārketingā un ietekme uz patērētāju.
Author
Osīte, Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura tēma ir “Papildinātā realitāte mobilajās aplikācijās, tās nozīme mārketingā un ietekme uz patērētāju”. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par mobilo lietotņu un papildinātās realitātes izmantošanas iespējām mārketingā un patērētāju aptaujas rezultātiem, izpētīt papildinātās realitātes ietekmi uz patērētājiem Latvijā, noskaidrot nozīmi mārketingā un sniegt priekšlikumus tās iekļaušanai Latvijas uzņēmumu mārketinga darbībā. Pētāmā problēma ir papildinātās realitātes mobilo aplikāciju ietekmes uz patērētājiem un nozīmes mārketingā pētīšanas nepieciešamība Latvijas tirgū. Darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aplūkoti mobilo aplikāciju teorētiskie aspekti, lai gūtu izpratni par jēdzienu, noskaidrotu lietotņu izmantošanas iespējas mārketingā un apzinātos kādas ir tendences un iespējas nākotnē. Otrajā nodaļā tiek apskatīta viena no aplikāciju izmantošanas mārketingā tendencēm – papildinātā realitāte. Nodaļā tiek izprasts tās raksturojums, lai noskaidrotu izmantošanas iespējas mobilajās aplikācijās un nozīmi mārketingā. Trešajā nodaļā ir analizēti patērētāju aptaujas rezultāti par papildinātās realitātes izmantošanas mobilajās lietojumprogrammās nozīmi Latvijas tirgū. Nobeigumā izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi papildinātās realitātes ieviešanai Latvijas uzņēmumu mārketinga darbībā. Pētījuma rezultāti liecina, ka papildinātā realitāte, tās izmantošana mārketingā patērētājus Latvijā ietekmē pozitīvi, un tās risinājumu pārdomātai, veiksmīgai izmantošanai ir potenciāls uzlabot mārketinga komunikācijas efektivitāti uzņēmumiem. Kopējais darba lapaspušu skaits ir 73. Darbā ietvertas 2 tabulas, 28 attēli un pievienoti 3 pielikumi, izmantoti 76 literatūras avoti. The subject of bachelor is “Augmented reality in mobile applications – its significance in marketing and impact on consumer”. The aim of research is, based on the findings of theory about mobile applications, augmented reality use in marketing and consumer survey results, to study the impact of augmented reality on consumers in Latvia, to find out its significance in marketing and to provide proposals for its implementation in marketing activities for Latvian companies. The research problem is the need to study the impact of augmented reality mobile applications on consumers and the role in marketing. The bachelor’s thesis consists of three chapters. The first chapter describes theoretical aspects of mobile applications to better understand its concept, to find possible ways of using them in marketing and to identify future trends and opportunities. The second chapter is about one of the trends of mobile app use in marketing – augmented reality. This chapter describes concept of augmented reality, its role in marketing. In third chapter there is analysis of consumer survey on the augmented reality in mobile applications used in marketing and its impact on consumers. In summary, conclusions are drawn up and proposals are made for successful augmented reality implementation in mobile applications for companies. The results of the research show that the augmented reality, its use in marketing have positive impact on consumers in Latvia, and successful, advised use of its solutions can improve the efficiency of marketing communications for enterprises. The total number of pages is 73. The work includes 2 tables, 28 figures and 3 appendices, 76 references.