Show simple item record

dc.contributor.advisorSaksonova, Svetlana
dc.contributor.authorPolonska, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-29T01:02:53Z
dc.date.available2021-06-29T01:02:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81877
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55006
dc.description.abstractMaģistrā darbā ir apskatīts jauna uzņēmuma „Kidoptrix” SIA izveidošanas process un tā attīstības plāns pirmajos trīs gados, veicot projekta novērtēšanu desmit gadu periodam. Galvenā ideja - izveidot bērnu optikas veikalu Rīgā. Tas ļaus ienākt salīdzinoši brīvā tirgus nišā ar kvalitatīvu piedāvājumu, apmierinot aktuālās patērētāju vajadzības. Tāpēc projekta virsmērķis ir atvērt bērnu optikas veikalu Rīgā līdz 2021. gada beigām ar budžetu 160 tūkst. EUR. Projekta koncepcija ir unikāla, jo šis būs vienīgais optikas veikals, kur ir pieejams bērnu rotaļu stūrītis, kur bērni un viņu vecāki var izvēlēties brilles no plašā vidējā cenu segmenta sortimenta (no Eiropas ražotājiem), tieši specializējoties uz bērnu briļļu zīmoliem. Turklāt, optikā bērni virs 12 gadiem un viņu vecāki varēs pārbaudīt redzi kamēr viņu ģimenes mazākie locekļi spēlējās bērnu stūrītī. “Kidoprtrix” vīzija: Bērnu optikas veikals ar plašāku izvēli. “Kidoptrix” misija: “Mēs palīdzam bērniem un viņu vecākiem izvēlēties mūsdienīgas, kvalitatīvas brilles no plašā sortimenta, ņemot vērā individuālās prasības. Mūsu optikā Jūs varat ne tikai izvēlēties brilles, bet arī jauki pavadīt laiku bērniem draudzīgajā vidē”. SIA “Kidoptrix” darbības veids saskaņā ar NACE klasifikatoru: NACE2 47.78 Citur neklasificēta jaunu preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos; NACE2 4774 Medicīnas un ortopēdisko preču mazumtirdzniecība specializētajos veikalos. Maģistra darba pirmajā daļā tiek izklāstīta projekta ideja, mērķi un aktualitāte, t.i. aprakstīts kāds uzņēmums tiks izveidots, norādīts nozares apraksts pēc NACE klasifikatora. Aprakstīti uzņēmuma izveidošanas priekšnosacījumi. Izklāstīti uzņēmuma ilgtermiņa un īstermiņa mērķi, kas parāda plānoto attīstības virzienu, ir piedāvāta arī WBS struktūra šim projektam. Projekta ilgtermiņa mērķi: 1.Līdz 2023. gada beigām izveidot lojālo klientu loku no vismaz 50 klientiem, kuriem “Kidoptrix” ir primārā izvēle bērnu briļļu iegādē. 2.Līdz 2023. gada beigām sasniegt ik gada apgrozījumu vismaz 300 000 EUR līmenī. 3.Līdz 2027. gada beigām nodrošināt pietiekošu finanšu stabilitāti un likviditāti, lai spētu mērķtiecīgi investēt līdzekļus uzņēmuma attīstībā. 4.Līdz 2025. gada beigām rīkot vismaz vienu sociālo kampaņu gadā par redzes saglabāšanas un uzlabošanas iespējām bērniem. 5.Līdz 2025. gada beigām izveidot mūsdienīgāku tiešsaistes veikalu-optiku Latvijā. 6.Uzturēt uzņēmuma atšķirīgās prasmes (izdevīga atrašanas vieta, unikāls optikas koncepts, plašs un kvalitatīvs piedāvājums, augsts apkalpošanas līmenis) augošas konkurences apstākļos. Otrajā maģistra darba sadaļā ir sniegts uzņēmuma apraksts. Šajā sadaļā tiek aprakstīta uzņēmuma juridiskā forma (tā ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību), tās izvēles pamatojums, aprakstīts reģistrācijas process. Tiek izklāstīta arī informācija par uzņēmuma nosaukumu un atrašanās vietu, uzņēmuma īpašniekiem, kapitālu. Uzņēmumu dibinās viena fiziskā persona, kam ir pieredze un zināšanas uzņēmējdarbības jomā un tie
dc.description.abstractIn the following Master’s Thesis, the process of creation of a new company „Kidoptrix” LLC (limited liability company) has been describes and its planned development for the first three years of operations as well as project evaluation for the period of ten years. The main idea is to establish kids’ optical store in Riga. It would allow to penetrate a rather free market segment with good quality offering, satisfying existing customer needs. Therefore, the main objective of the project is to open kids’ optical store in Riga by the end of 2021 with the budget of 160 thousand EUR. The concept of this project is unique, because it shall be the only optical store where playground for kids shall be available, where kids and their parents could choose glasses from a wide assortment of middle price brands (from European manufacturers), specializing on kids’ optical brands. In addition, kids aged 12 and above as well as their parents could also get their vision checked at the optical store, while the little members of their family have fun at playground. “Kidoptrix” vision statement: Kids’ optical store with plenty of choices. “Kidoptrix” mission statement: “We help children and their parents in choosing modern, qualitative glasses from a wide range of products, considering individual needs. Our optical store lets you not only choose the glasses you need, but also have a nice time in children friendly environment”. The area of operation of “Kidoptrix” LLC according to NACE classification is as follows: 47.78. Other retail sale of new goods in specialized stores and 47.74 Retail sale of medical and orthopedic goods in specialized stores. In the first chapter of the Master’s Thesis the idea of the project, its objectives and topicality have been explained, including the type of company to be established, the description of the industry according to NACE classification. The conditions for establishing the chosen type of company have been provided. The long-term and short-term objectives of the company, indicating its main direction for development, have been stated. Project WBS structure has also been provided in this chapter. The long-term objectives of the projects include: 1.By the end of 2023 to form a group of no less than 50 loyal customers, whose first choice in purchasing glasses is “Kidoptrix”. 2.By the end of 2023 to achieve a yearly turnover of at least 300 000 EUR. 3.By the end of 2027 to guarantee sufficient financial stability and liquidity in order to invest in company’s development in a goal-directed manner. 4.By the end of 2025 to organize at least one social campaign yearly about saving and improving kids’ vision. 5.By the end of 2025 to develop the most modern electronic vision store in Latvia. 6.To support company’s core competencies (good location, unique store concept, big and qualitative assortment, high service level) in increasing competition. In the second chapter of Master’s Thesis the description of the company has bee
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFinanses un kredīts
dc.subjectoptikas veikals
dc.subjectuzņēmuma projekts
dc.subjectbērnu optikas veikals
dc.subjectbriļļu tirdzniecība tiešsaistē
dc.titleProjekts: Uzņēmuma "Kidoptrix" dibināšana
dc.title.alternativeProject: Establishing of company "KIDOPTRIX"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record