Show simple item record

dc.contributor.advisorSolovjova, Irina
dc.contributor.authorStašūns, Daniels
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-29T01:02:57Z
dc.date.available2021-06-29T01:02:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82067
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55034
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir uzņēmuma SIA iTell darbības projekts, kurš saistīts ar uzņēmuma attīstību turpmākajos trijos gados. Darba mērķis ir izpētīt nozares perspektīvas un projekta realizācijas atdevi, koncentrējoties un apkalpojot juridiskās personas. Uzņēmums strādā sakaru līdzekļu remonta nozarē, kurš reģistrēts VID ar NACE 95.12 kodu. Kā vērojams pēdējo desmit gadu laikā, mūsdienu tehnoloģiju attīstība notiek ļoti strauji, īpaši, IT nozarē. Uzņēmuma darbība ir ļoti cieši saistīta ar IT nozares nodrošinājumu. Pamatojoties uz iepriekšminēto, secināms, ka nozare, kurā strādā uzņēmums, ir pieprasīta un aktuāla. Līdz ar tehnoloģiju attīstību, ir jāattīstās arī pakalpojumu sniedzējiem. Pamatojoties uz izstrādājumu sarežģītības progresivitāti, kura ietver jaudīgākus, smalkākus, tātad arī trauslākus izstrādājumus, uzņēmumam jāpielāgojas un nepārtraukti jāattīstās. Uzņēmumam jābūt inovatīvam, lai piedāvātu augstas klases pakalpojumu ar paaugstinātas sarežģītības veicamajiem darbiem. Lai nodrošinātu konkurētspējīgu tirgus piedāvājumu, liela uzmanība jāpievērš tehniskajam nodrošinājumam un darbaspēka resursiem jeb darba ņēmējiem. Nepieciešama speciāla personāla apmācība, kura skar konkrētās nozares tehniskās specifikācijas nianses. Apmācība nav iekļauta finanšu plānā, bet tiek paredzēta kā valdes locekļa laika ieguldījums. Attīstība notiek nepārtraukti, tāpēc jāveic inovāciju un jaunāko tehnoloģiju izzināšanas procesi, kuri realizējas kā kompetences paaugstināšana. Uzņēmuma darbinieki veic jauno iekārtu un risinājumu pētnieciskos darbus, kuri realizējas gan kā iepazīšanās ar jauno specifikāciju, gan kā iekārtu tehnisko parametru, materiālu un noslodzes veiktie pētījumi. Nozarei raksturīga problēma ir darbinieku trūkums. Diemžēl izglītības iestādes nesagatavo šāda veida speciālistus. Ņemot vērā iepriekšminēto, apskatītās nozares uzņēmumiem individuāli jāapmāca darbinieki. Pieprasījumu pēc sakaru līdzekļu remonta veido ļoti plaša auditorija, jo elektroiekārtas, tādas kā datori, planšetdatori, mobilie telefoni, serveri, datu mākoņu glabātuves, datu nesēji u.c., sastopami mūsu ikdienas dzīvē kā pamatierīces. Paralēli neatņemamam darba aprīkojumam, šādas iekārtas nodrošina darbību uzņēmumiem un valsts iestādēm, un šāda situācija nav tikai Latvijā. Ņemot vērā pieprasījumu, pastāv iespējas piedāvāt savu pakalpojumu arī ārpus Latvijas robežām. Lai šajā nozarē piedāvātu ražotāju garantijas remontu, nepieciešams izpildīt konkrētā ražotāja noteiktās prasības. Šo prasību pamatā ir iekārtu iegāde. Šāda tipa pamatlīdzekļi ir ar augstu pievienoto vērtību, kuri atvieglo darbu. Jebkura palīgiekārta neaizvieto cilvēku, jo galveno analīzi remonta laikā veic cilvēks, izmantojot savas zināšanas un pieredzi. Ņemot vērā iepriekšminēto aspektu, ieguldījums dārgā aprīkojumā, kurš nedod pienesumu pietiekamā līmenī, lai samazinātu darbaspēka nepieciešamību vai tehniķa aizvietošanu ar iekārtu operatoru, nav uzskatāms par saprātīgu, jo pienesums nebūs lielāks par ieguldījumu.
dc.description.abstractThe Master's thesis focuses on the operational project of the company SIA iTell, which is related to the development of the company in the next three years. The goal of the research is to study the perspectives of the industry and the return on project implementation. The company works in the communications repair industry, which is comparable with the NACE 95.12 code. The development of modern technologies has grown rapidly in the last ten years, especially in the IT industry. The operation of the company is closely associated to the provision of the IT industry, and it can be concluded that, on the basis of such positions, the sector in which the company works is very relevant. The development of technology requires service providers to progress as well. Based on the progressiveness of the product complexity, which is expressed in more powerful, finer, and more fragile products, the company must adapt and constantly evolve. The positioning of such an internal policy is valid when it is necessary to offer a high-class service with work of increased complexity. In order to ensure a competitive market supply, great attention must be devoted to the technical support and labour resources or employees. Special training of staff is required, which affects the nuances of the technical specification of the specific industry. Development is continuous, so it is necessary to carry out the processes of exploring the latest technologies of innovation, which take the form of competence development. The company conducts research on new equipment and solutions, which takes the form of familiarization with the new specifications, as well as the research of technical parameter equipment, materials and workload. Unfortunately, the sector is characterized by the shortage of employees, because the educational institutions do not focus on training such type of specialists, and they offer comprehensively extensive, but not in-depth knowledge to workers. From the company’s point of view, the labour supply in the market includes employees with comprehensive knowledge, as evidenced by the statistical hourly wages published in the State Revenue Service, which are much lower than the hourly rates in the IT field. The demand for such a service is formed by a very wide range of audiences, because the electrical equipment, such as the computers, tablets, mobile phones, servers, cloud storage, data carriers, and others are the basic equipment found in our daily lives. Such work equipment is integral and ensures the operation of companies and state institutions, and the situation is not only limited within the borders of Latvia. On the basis of raising such assumptions, the service audience outside Latvia is also identified. Consequently, export prospects may also strive, if a high-quality competitive service is ensured and the logistics issue outside the borders of Latvia is settled.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFinanses un kredīts
dc.subjectSIA iTell
dc.subjectNACE 95.15.
dc.subjectJuridiskās personas
dc.subjectSakaru iekārtu remonts
dc.subjectFinanšu prognoze
dc.titleProjekts: SIA "ITELL" pilnveidošana
dc.title.alternativeProject: Improvement of SIA “ITELL”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record