Jaunu produktu pieprasījuma prognozēšana.
Автор
Pētersons, Klāvs
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Jaunu produktu pieprasījuma prognozēšana ir svarīga sastāvdaļa jebkura uzņēmuma darbībai, kurš ražo vai pārdod produktus un pakalpojumus. Ir vairāki prognozēšanas metodes un modeļi, kurus ir iespējams izmantot. Ir svarīgi izvēlēties visprecīzāko modeli, lai uzņēmums var veiksmīgi darboties un attīstīties. Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt pieprasījuma prognozēšanas modeļus un metodes, lai varētu precīzi noteikt katras metodes atbilstību reālajai situācijai. Prognozēšanai tiek ņemti vērā prognozēšanas modeļu atbilstība tirgus datiem. Farmācijas tirgus pieprasījuma faktoru izpētei palīdz ekspertu piesaistīšana. New product demand forecasting is an important component in any business that manufactures or sells products and services. There are many demand forecasting methods and models which can be used. It is important to choose the most precise model so that a company can function properly and grow. The aim of this master thesis is to research demand forecasting models and methods, so it is possible to accurately determine every model’s adequacy to a realistic situation. For forecasting, the compliance of forecasting models with market data is taken into account. The involvement of experts helps to study the demand factors of the pharmaceutical market.