Bērnu un jauniešu sporta vadība Latvijā
Author
Kalēja-Irbe, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Pūķis, Māris
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izvērtēt šī brīža sporta vadības attīstību Latvijā, lai bērniem un jauniešiem sports kļūtu par aktīva dzīvesveida ieradumu un tiktu veicināta profesionālu, konkurētspējīgu sportistu sagatavošanu. Sports tiek balstīts uz vērtībām, kuras bērnos un jauniešos ieliek skolotājs skolā, savukārt, treneris turpina veidot izvēlētā sporta veidā. Tas ir jāciena un jāizstrādā veselīgas konkurences apstākļi. Skaidri saprotot, ka bērni un jaunieši ir mūsu nākotne, visa uzmanība ir jāvērš uz pilnvērtīgu viņu attīstību, veiksmīgu virzību sportā un piemērota sporta veidu izvēli katram bērnam individuāli. Lai arī visa pamatā ir kvalitatīva izglītība, sports ir ārkārtīgi svarīgs, lai bērns un jaunietis sasniegtu mērķus, izprastu konkurenci un sāncensību, mācētu gan uzvarēt, gan zaudēt un nevienā brīdī nepazaudētu emocionālo piesaisti. Pētījumā beigās apkopoti secinājumi un izteikti priekšlikumi, kas izstrādāti pamatojoties uz analizētajiem materiāliem un aptauju analīzi, kā arī ekspertu interviju apkopojumiem un analīzi. Būtu nepieciešama sistemātiska sadarbība starp visiem sporta etapiem. Tas sevī ietver, ka sporta stundās jārada vide, kas bērniem rada prieku, ļauj iemīlēt sportu, attīsta ķermeni un koordināciju. Interešu izglītības stundās piesaista konkrētāka sporta veida realitātei, taču turpinot sportot visiem un būt aktīviem. Profesionālās ievirzes sportā veidojot pamata grupas, no kurām profesionālās sporta ievirzes līderi un sporta skolas spēj atlasīt piemērotākos un talantīgākos audzēkņus, virzot uz augstu sasniegumu sportu. Darbs sastāv no 83 lapām, četrām nodaļām, secinājumu un priekšlikumu sadaļas, kā arī pielikumiem. The aim of the research is to evaluate the current development of sports management in Latvia, so that sports become an active lifestyle habit for children and young people and the training of professional, competitive athletes is promoted. Sport is based on the values that the teacher puts in children and young people at school, while the coach continues to develop in the chosen sport. This must be respected and conditions for healthy competition must be created. Clearly understanding that children and young people are our future, all attention must be paid to their full development, successful progress in sport and the choice of appropriate sports for each child individually. Although everything is based on quality education, sport is extremely important for a child and young person to achieve goals, understand competition and rivalry, learn to win and lose, and not lose emotional attachment at any time. The study concludes with conclusions and suggestions based on the materials analyzed and the analysis of the surveys, as well as the summaries and analysis of the expert interviews. Systematic cooperation between all stages of sport would be needed. This includes creating an environment in sports classes that makes children happy, allows them to love sports, develops the body and coordination. Interest in education lessons attracts a more specific sport to reality, but by continuing to play sports for everyone and be active. Professional-oriented sports by creating basic groups, from which professional sports-oriented leaders and sports schools are able to select the most suitable and talented students, moving towards high-achievement sports. The research work consists of 83 pages, four chapters, sections of conclusions and proposals, as well as appendices.