Show simple item record

dc.contributor.advisorDanovskis, Edvīns
dc.contributor.authorLielbriede, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2021-06-30T01:02:33Z
dc.date.available2021-06-30T01:02:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82097
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55213
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir identificēt pagaidu noregulējuma piemērošanas problemātiku publisko iepirkumu strīdos. Pētījumā secināts, ka efektīvu pagaidu noregulējuma piemērošanu liedz lūguma izskatīšanai paredzētais termiņš, likumā noteikta aizlieguma neesamība šajā laikposmā noslēgt iepirkuma līgumu, tiesas pienākums uzklausīt trešās personas, nepietiekama subjektīvās nepieciešamības pamatošana u.c. Konstatēts, ka iepirkuma līguma noslēgšanas un spēkā esības obligāts priekšnoteikums ir spēkā esošs Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums, kas pēc iepirkuma līguma noslēgšanas turpina radīt aktuālas tiesiskās sekas. Pētījumā identificēto problēmu novēršanai tiek piedāvāts saīsināt laika periodu, kādā tiesa izskata lūgumu par pagaidu noregulējuma piemērošanu, mainīt tiesu līdzšinējo izpratni, ka ar iepirkuma līguma noslēgšanu Iepirkumu uzraudzības biroja lēmums zaudē spēku, kā arī izteikts aicinājums izvērtēt pagaidu noregulējuma – iepirkuma līguma darbības apturēšanas – piemērošanas lietderīgumu un iespēju to piemērot vien izņēmuma gadījumos.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis is to identify the problems of interim measures' application in public procurement cases. The study concludes that the effective application of interim measures is hindered by the one-month deadline the request review and the non-existent regulation that would preclude conclusion of a procurement contract during this period, the court's obligation to hear third parties, insufficient substantiation of the subjective necessity, etc. A valid Procurement Monitoring Bureau's decision is a mandatory precondition for the procurement contract's conclusion and validity, thus, after conclusion of agreement, the decision continues to create legal consequences. To address these matters, it is proposed to shorten the period during which the court examines an application for interim measures, to change the current understanding that with the conclusion of the procurement contract, the Procurement Monitoring Bureau's decision becomes invalid, and to assess the usefulness of the application of interim measure – procurement contract's suspension – and the possibility to apply it only in exceptional cases.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectpagaidu noregulējums
dc.subjectpubliskie iepirkumi
dc.subjectPublisko iepirkumu likums
dc.subjectefektīva tiesas aizsardzība
dc.subjectadministratīvā akta izpildes sekas
dc.titlePagaidu noregulējuma piemērošanas problemātika publisko iepirkumu lietās
dc.title.alternativeLegal issues concerning the application of interim measures in public procurement cases
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record