Socializēšanās prasmju attīstības iespējas rotaļdarbībā
Author
Goļimbovska, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Socializēšanās prasmju attīstības iespējas rotaļdarbībā. Darba autore: Viktorija Goļimbovska. Darba vadītāja: Rasma Purmale Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 4 tabulas, 8 attēli, 4 pielikumi, izmantoti 35 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir veikt teorētiskais un empīriskais pētījums, kura mērķis ir raksturot pirmsskolas izglītības iestādes iespējas socializācijas procesa sekmēšanai pirmsskolas vecumā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika veikta literatūras analīze par socializācijas procesa būtību un tās veidošanas iespējām vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, raksturoti socializācijas procesa pamatfaktori un nosacījumi bērna veiksmigai socializācijai. Kvalifikācijas darba empīriskajā pētījumā tika pārbaudīta izvirzītā hipotēze, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnibūs socializējušies, ja pirmsskolas izglītības skolotājs mērķtiecīgi, bērna interesēm atbilstoši iekļaus rotaļdarbības ikdienas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Sasniegtie rezultāti liecina, jā bērnam tiek piedāvāta brīva darbības izvēli, nodrošināta nepieciešamā vide, palīdzot bērnam veikt savas aktivitātes pašam, pilnveidojas viņa pieredze, attīstas sociālās iemaņas un prasmes. Atslēgas vārdi: pirmsskola, sociālās iemaņas, socializācija. Kvalifikācijas darbs praktiski var būt lietderīgs pirmsskolas skolotāju darbā ar vecākā pirmsskolas vecuma bērniem sociālos iemaņu un prasmju veidošanai. Subject of the qualification thesis: „Opportunities for developing socialization skills while playing”. Author of the thesis: Viktorija Goļimbovska. Scientific supervisor: Rasma Purmale Scope of the qualification thesis: 50 pages, 4 tables, 8 images, 4 annexes, 35 reference sources used. The qualification thesis comprises a theoretical and empiric study with the purpose of characterising the possibilities of a pre-school educational institution in encouraging socialization process at pre-school age. The theoretical part of the qualification thesis contains analysis of literature on the essence of socialization process and its creation possibilities for senior pre-school age children, describes main factors of socialization process and conditions for successful socialization of children. The empirical study of the qualification thesis verifies the hypothesis, older pre-school aged children will be socialized if the pre-school education teacher purposefully, in accordance with interests of a child, will include play activities in a daily routine in the kindergarten. The accomplished results demonstrate that the experience of the child is improved and his/her social skills are developed by offering the child free choice of activity, ensuring necessary environment and helping the child to perform his activities himself/herself. Keywords: Socialization skills, socialization. The qualification thesis may be of practical use in the work of pre-school teacher with senior pre-school age children for the purpose of developing social skills.