Literatūras lasīšanas saturs un metodika jaukta vecuma grupā pirmsskolā
Author
Paņina, Oļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Literatūras lasīšanas saturs un metodika jaukta vecuma grupā pirmsskolā. Darba autors: Oļesja Paņina Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed.asoc.profesore Gunta Siliņa – Jasjukeviča Darba saturs: darbs sastāv no 54.lpp., 6 tabulām, 4 attēliem, 1 pielikuma, analizēti 38 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt literatūras saturu un metodiku darbā ar jaukta vecuma bērniem pirmsskolā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz I.Freibergas, D.Lieģenieces, G.Svences, R.Kaņepējas, K.Hansenas, R.Kaufmanes, E.Burmena, L.Andrejevas, O.Borisovas, L.Samsoņenko, D,Gončarovas, V.Zjabkinas, V.Avaņesovas atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti aktuāli jautājumi par bērnu audzināšanu jaukta vecuma grupā pirmsskolā, literatūras lasīšanu uz kompetenci orientētā izglītībā, literatūras tekstu atlasi un pedagoģiskā procesa metodiku jaukta vecuma grupā. Pētīta jaukta vecuma bērnu attīstības īpatnības. Empīriskajā daļā veikts pētījums par literatūras tekstu atlases, literāro darbu pasniegšanas metodikas ietekmi uz literāro tekstu uztveri jaukta vecuma grupā. Pamatojoties uz pedagoģiskās izmēģinājumdarbības un novērošanas rezultātiem, izstrādāti ieteikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem literatūras izvēles un iepazīstināšanas ar literatūru metodikas īstenošanu jaukta vecuma grupā. Secināts, ka jaukta vecuma grupā skolotājam mērķtiecīgi jāizvēlas literatūra lasīšanai bērniem, metodiskie paņēmieni, kas atbilst bērnu vecumam, interesēm un aktivizē jaukta vecuma bērnu patstāvīgo darbību. Title of the thesis: Content and Methodology of Literature Reading in a Mixed Age Group in Preschool. Author of the thesis: Oļesja Paņina Scientific advisor of the thesis: Dr.paed., assoc. professor Gunta Siliņa-Jasjukeviča Content of the thesis: the thesis consists of 54 pages, 6 tables, 4 figures, 1 appendix; 38 sources of literature were analysed. Objective of the research: carry out theoretical and practical research of the content and methodology of the literature in work with children of mixed age in preschool. The theoretical part of the research is based on the conclusions drawn by I. Freiberga, D. Lieģeniece, G. Svence, R. Kaņepēja, K. Hansena, R. Kaufmane, E. Burmens, L. Andrejeva, O. Borisova, L. Samsoņenko, D, Gončarova, V. Zjabkina, V. Avaņesova. The theoretical part contains the analysis of topical issues of child-rearing in a mixed age group in preschool, reading literature in competence-oriented education, selection of literary texts and methodology of pedagogical process in a mixed age group. Peculiarities of development of children in a mixed age group have been studied. The empirical part contains a research on the influence of the selection of literary texts and the methodology of teaching literary works on the perception of literary texts in a mixed age group. Based on the results of pedagogical test activities and observation, recommendations have been developed for teachers of preschool education to implement the methodology of literature selection and introduction to literature in a mixed age group. It has been concluded that the teacher should purposefully choose the literature for reading to children in a mixed age group, and choose methodological approaches corresponding to the children’s age and interests and activating the independent activity of children in a mixed age group.