Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorBērziņa, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:35Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80884
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55359
dc.description.abstractPētījuma aktualitāte saistīta ar apstākli, ka dvīņu situācijā bērnu sadarbības prasmes attīstās īpatnēji – bērni prot sadarboties pārī, bet bieži vien šīs prasmes nepārnes uz citām situācijām ārpus dvīņu pāra. Pētījuma mērķis teorētiski un empīriski pētīt dvīņu sadarbības prasmju veidošanās īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma teorētiskajā daļā noteikta dvīņu situācija, sadarbības īpatnības dvīņiem, balstoties uz tādu zinātnieku veiktajiem pētījumiem kā A. Dumbrauska, V. Coventrijs (Coventry), van Leuvens (van Leeuwen) un T. Morozova (Морозова). Liela uzmanība pievērsta mūsdienu pirmsskolas metodikai, atlasot tādas metodes un paņēmienus, kas būtu aktuāli šī pētījuma kontekstā. Te plaši izmantoti Skola2030 metodiskie materiāli, kā arī I.Mareka, D. Dzinteres, I. Stangaines, J. Helda un citu autoru atziņas. Empīriskajā daļā veikta plaša dvīņu vecāku aptauja, padziļināti pētīta pirmsskolas skolotāju pieredze darbā ar dvīņu pāriem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Veiktā pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un novērojumi ļauj apstiprināt darba hipotēze: sadarbības prasmes dvīņiem veiksmīgāk tiks sekmētas, ja: skolotāja rosinās dvīņus darboties atsevišķi: dažādos mācību centros, grupās; ikdienas pedagoģiskajā procesā izmantos bērnu vecumam atbilstošas metodes sadarbības prasmju sekmēšanai, un tieši: teatrālās rotaļas, didaktiskās spēles pāros un apakšgrupās, kooperācijas metodes. Kvalifikācijas darba noslēgumā izstrādāti novērojumos balstīti ieteikumi par sadarbības prasmju sekmēšanu dvīņiem dažādās vecuma grupās.Hipotēze apstiprinājas.
dc.description.abstractThe topic of the research is related to the fact that in the situation of twins, children's cooperation skills develop in a special way - children know how to cooperate in pairs, but often these skills do not transfer to other situations outside the pair of twins. The aim of the research is to theoretically and empirically study the peculiarities of the development of twin cooperation skills in a pre-school educational institution. The theoretical part of the research studies the situation of twins, the peculiarities of cooperation for twins, based on research conducted by such scientists as A. Dumbrauska, V. Coventrijs (Coventry), van Leuvens (van Leeuwen) un T. Morozova (Морозова). Much attention is paid to modern pre-school methodology, selecting such methods and techniques that would be relevant in the context of this study. The methodological materials of Skola2030 are widely used here, as well as the findings of I.Mareka, D. Dz interes, I. Stangaine, J.Held and other authors. In the empirical part, an extensive survey of twin parents was conducted, and the experience of preschool teachers in working with twin couples in the preschool pedagogical process was studied in depth. The activity and observations of the performed pedagogical experiment allow to confirm the working hypothesis: cooperation skills for twins will be more successfully promoted if: the teacher encourages the twins to work separately: in different learning centers, groups; In the daily pedagogical process, age-appropriate methods will be used to promote cooperation skills, and in particular: theatrical games, didactic games in pairs and subgroups, cooperation methods. At the end of the qualification work, recommendations for the promotion of cooperation skills for twins in different age groups have been developed.The results allow us to conclude that the hypothesis is confirmed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdvīņi
dc.subjectdvīņu situācija
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.titleDvīņu sadarbības prasmju veidošana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeDevelopment of twin cooperation in pre-school pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record