Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorMedne, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:35Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80885
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55360
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir “Bērna patstāvības veicināšana iepazīstināšanā ar dabu jaukta vecuma grupā”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot patstāvības veicināšanas iespējas bērnu iepazīstināšanā ar dabu jaukta vecuma grupā. Kvalifikācijas darbu veido ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi par teorētiskās literatūras analīzi un pētījuma praktisko daļu, ieteikumi par pētījuma praktisko daļu, izmantoto avotu saraksts un pielikumi. Darbā izmantotās metodes ir literatūras analīze, bērnu uzvedības novērojums un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Teorētiskajā pētījumā ir analizētas pedagoģijas un psiholoģijas teorijas autoru atziņas. Aplūkoti ir audzināšanas principi, pirmskolas vecuma attīstības posmi, rotaļa kā izzināšanas veids, patstāvības koncepts un atziņas par brīvdabas pedagoģiju. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz A. Šponas, D. Dzintares, I. Stangaines, A. Ščepanska, G. Domena, M. Montessori, L. B. Fiores u.c. autoru atziņām. Praktiskajā daļā tika pētīta bērnu patstāvīga rotaļāšanās pēc aktivitātēm, kurās bērni tika iepazīstināti ar dabu vai ar dabu saistītām nodarbēm. Pētījumā tika novērota 13 bērnu patstāvīga rotaļāšanās vecuma grupā no 3 – 5 gadiem. Pētījuma rezultāti parādīja, ka bērnu patstāvīga darbošanās tiek sekmēta, ja bērniem tiek iedotas ar dabu saistītas kompetences, bērniem ir pieejami attiecīgie materiāli un tiek dotas iespējas fiziski kustēties. Pētījuma rezultātā apkopoti priekšlikumi, kas veicina bērnu patstāvīgu darbošanos. Kvalifikācijas darbā ir izmantoti 32 literatūras avoti latviešu un angļu valodās. Kvalifikācijas darbā ir iekļauti 4 attēli un 3 pielikumi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 44 lapas.
dc.description.abstractThe subject of the qualification thesis is “Encouraging child's independence by introducing the nature to a mixed age group”. The goal of the thesis is to determine what are the possibilities to encourage independent activities when introduced to the nature for children in a mixed age group. The qualification thesis consists of introduction, two sections with subsections, conclusions about the theoretical research of literature and the practical research section, recommendations for the research section, list of resources and appendices. The following research methods are used in the qualification thesis: research and analysis of literature; observation of children’s behaviour; practice teaching. As part of the theoretical research of literature, texts and findings of various pedagogical and psychological authors are analysed. The following subjects have been assessed: principles of upbringing; development stages of the preschool children; play as a way of learning; concepts of independence and outdoor pedagogy. The theoretical research is based on the works of A. Šponas, D. Dzintares, I. Stangaines, A. Ščepanska, G. Doman, M. Montessory, L. B. Fiore and other authors. The practical research focusses on independent play or activities of the children after they have been introduced to a topic or activity related to the nature. Research was conducted on a group of 13 children 3 – 5 years of age. The research showed that introducing children to topics or activities related to the nature encourages their independent play and activities provided that children receive new competences, children are provided with sufficient materials required for activities and children are provided with possibilities to move freely. In the qualification thesis, 32 literature sources in Latvian and in English are used. The qualification thesis contains 4 pictures and 3 appendices. The qualification thesis consists of 44 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpatstāvīga darbošanās
dc.subjectdaba
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.titleBērna patstāvības veicināšana iepazīstināšanā ar dabu jaukta vecuma grupā
dc.title.alternativeEncouraging child's independence by introducing the nature in a mixed age group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record