3-4 gadus vecu bērnu priekštatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās rotaļās
Author
Ķēniņa, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: ‘’3-4 gadus vecu bērnu priekštatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās rotaļās’’ Kvalifikācijas darba autors: Gunta Ķēniņa Mērķis: : Izzināt un praktiski pamatot 3-4gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās rotaļās. Atslēgas vārdi: 3-4 gadu veci bērni, matemātiskie priekšstati par skaitu un skaitīšanu, rotaļa, problēmsituācijas, bērnu intereses. Darba pirmajā nodaļā pētot un apkopojot pedagogu un psihologu atziņas, aprakstītas 3-4 gadīgu bērnu vecumposma īpatnības, matemātisko priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanās, aplūkoti rotaļas jēdzieni, to būtība un nozīme bērnu attīstības veicināšanā, uzsvaru liekot uz matemātiskās domāšanas sekmēšanu bērniem. Otrajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums, praktiski pētot un izzinot, kā ar rotaļu palīdzību un ņemot vērā bērnu intereses, iespējams veicināt matemātisko priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos 3-4 gadus veciem bērniem. Bērnu zināšanas tiek vērtētas divas reizes – pētījuma sākumā un pēc pētnieciskās darbības. Pētījuma beigās tiek atbildēts uz izvirzīto jautājumu, ka ar rotaļu palīdzību, ņemot vērā visus izvirzītos nosacījumus, iespējams ļoti ievērojami sekmēt 3-4 gadīgu bērnu matemātisko priekšstatu par skaitu un skaitīšanu veidošanos. Pētījuma beigās visiem bērniem paaugstinājās vērtējumi par 2-3 līmeņiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lapaspuses, kurās ietvertas- 4 tabulas, 9 attēli, 38 bibliogrāfiskās vienības, 2 pielikumi. Anotation Topic of the qualification thesis: “Development of 3-to-4-year-olds’ comprehension of numbers and counting during play” Author of the qualification thesis: Gunta Ķēniņa Aim: To explore and provide empirical evidence for the development of 3-4-year-old children’s comprehension of numbers and counting during play. Keywords: 3-4-year-old children, mathematical comprehension of numbers and counting, games, play, problematic situations, children’s interests. The first chapter of the paper, which studies and summarises the findings of educators and psychologists, describes the characteristics of 3–4-year-olds, the development of mathematical concepts of numbers and counting, the concepts of play, their nature and importance in promoting children’s development, with an emphasis on fostering children’s mathematical thinking. The second chapter contains an empirical study, exploring and investigating in practice how play and their interests can contribute to the development of mathematical concepts of numbers and counting in 3-4-year-old children. Their knowledge is assessed twice, (1) at the beginning of the study and (2) after research. The study concludes by answering the formerly posed question, that considering the posed restrictions ceteris paribus, games can make a major contribution to the development of 3-4-year-olds’ mathematical understanding of numbers and counting. At the end of the study, the evaluation scores of all children increased by 2-3 levels. Size of the qualification thesis: 54 pages including 4 tables, 9 figures, 38 bibliographic entries, 2 appendices.