Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorMichulis, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:36Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80892
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55363
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu roku smalkās motorikas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā” Darba autore: Anita Michulis Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt bērnu roku pirkstu smalkās motorikas attīstības sekmēšanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecumā bērniem un apkopot ieteikumus. Darbs sastāv no divām galvenām nodaļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā nodaļā analizēta zinatniskā literatūra. Izpētīta smalkās motorikas loma bērnu attīstībā, pamatots cik tā ir nozīmīga, ne tikai roku smalkās muskūlaturas attīstībai, bet arī runas un intelektu attīstībai. Atspoguļota jaunākā pirmsskolas bērnu vecumposma smalkās motorikas attīstības ipatnības, smadzeņu un smalkās motorikas mijiedarbība, smalkās motorikas attīstības traucējumu veidi un cēloņi. Autore secinā ka, attīstot smālko motoriku mēs iedarbojam un vingrīnam dažadu smadzeņu vienības, kurās atbild par sekmīgu runas attīstīšanu, atmiņu, telpisko domāšanu. Attīstot smalko motoriku, sekmējam bērna intellektuālas spējas attīstībai. Empīriskajā daļā darba autore aprakstīja savu pedagoģisko vērojumu, kurš veikts pusgadū garumā, liekot uzsvaru uz daudzveidīgo smalkās motorikas attīstīšanu metožu un paņemienu sistēmu, kura bija izmantota pedagoģiskā darbā, lai sekmētu bērnu smalko motorikas attīstību. Tika novērots smalkās motorikas attīstības sakotnējais līmenis un smalkās motorikas attīstības līmenis pēc veiktiem vingrīnajumiem un uzdevumiem, vērstiem uz smalkās motorikas attīstīšanas sekmēšanu. Pētījuma beigās bija redzama izaugsme, kas liecina par to ka pareizi izvēlēti mācību uzdevumi, sekmē smalkās motorikas attīstību. Piedāvati dažadi uzdevumu veidi un paņemieni smalkās motorikas attīstīšanai. Kvalifikācijas darbs satāv no 61 lappusēm: ievada, 2. nodaļām, secinājumiem, 3 tabulām, 22 attēliem, 3 pielikumiem un izmantotās literatūras un informācijas avotu sarakstu ar 46 avotu. Atslēgas vārdi: smalkā motorika, jaunākais pirmsskolas vecumposms.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work: “Promoting the development of the fine motor skills of the young preschool children’s hands in the pedagogical process.” The author of the qualification work: Anita Michulis. The aim of the research is: to study theoretically the possibilities of promoting the development of the fine motor skills of the young preschool children’s hands and to collect recommendations. The work consists of two main parts – theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the scientific literature. The role of fine motor skills in children's development has been studied, based on its importance not only for the development of fine hand muscles, but also for the development of speech and intellect. It reflects characteristics of fine motor development in the young preschool children, interaction of brain and fine motor skills, types and causes of fine motor development disorders. The author concludes that by developing fine motor skills, we activate and exercise various brain parts, which are responsible for successful speech development, memory, spatial thinking. By developing the fine motor, we contribute to the development of the child's intellectual abilities. In the empirical part, the author described her pedagogical observation, which has been carried out over a period of six months, with an emphasis on the diverse system of fine motor skills development methods and techniques used in pedagogical work to promote the development of fine motor skills in children. The initial level of fine motor development and the level of fine motor development after the exercises and tasks aimed at promoting the development of fine motor skills were observed. At the end of the study, growth was seen, indicating that the right choice of learning tasks promotes the development of fine motor skills. Different types of tasks and techniques for the development of fine motor skills are offered. The qualification work consists of 61 pages: an introduction, 2 chapters, conclusions, 3 tables, 22 pictures, 3 appendices and 46 bibliographic references. Keywords: fine motor skills, the young preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsmalkā motorika
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecumposms
dc.subjectfine motor skills
dc.subjectthe young preschool age
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu roku smalkās motorikas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativePromoting the development of the fine motor skills of the young preschool children’s hands in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record