Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorGončare, Daiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:37Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80901
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55369
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats ir ‘’Bērna adaptēšanās grūtības un to mazināšanas iespējas agrīnās bērnības vecumposma bērnu grupā’’. Kvalifikācijas darba autore ir Daiga Gončare. Darba vadītāja ir dr.psych. Guna Svence. Pētījuma mērķis ir izzināt bērna adaptēšanās grūtības un to mazināšanas iespējas agrīnās bērnības vecumposmā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā darba daļā tiek izzināts adaptācijas jēdziens, kāda ir tā nozīme un veidi. Ņemot vērā, ka pirmā sociālā vide bērnam ir pirmsskolas izglītības iestāde, tiek izskatīti arī šādi jautājumi: kāds ir agrīnās bērnības vecumposma vispārējās attīstības raksturojums un kādas ir bērna adaptācijas grūtības pirmsskolas izglītības iestādē . Tiek izzināti ieteikumi adaptācijas grūtību samazināšanai kā arī vecāku un skolotāju sadarbības nozīme bērnu adaptācijā. Pētījuma daļā kā pētījuma metodes tiek izmantota daļēji strukturētā novērošana un anketaptauja. Anketaptauja tika izmantota, lai iegūtu adaptēšanās procesam nozīmīgu informāciju no bērnu vecākiem. Daļēji strukturētā novērošana tika izmantota bērnu vērošanai adaptācijas procesa laikā. Lai novērotu bērnu adaptēšanos, tika izstrādāti kritēriji, balstoties uz teorētiskajā daļā iegūtajām atziņām. Tiek novērots pētāmās grupas adaptācijas process, uzsākot bērnudārza gaitas, tad veikts pedagoģiskais process adaptācijas sekmēšanai, izmantojot rotaļas, dzejoļus un dziesmas un vēlāk atkārtoti novērots adaptācijas process. Pētījuma beigās visi pētījumā iegūtie rezultāti tika apkopoti un izanalizēti. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tiek piemeklētas daudzveidīgas rotaļas, dziesmas un dzejoļi, kuras bērnos radīja prieku un bija atbilstošas viņu vecumposmam. Darba autore pētījuma daļā izvirzīja sekojošus jautājumus: 1. Vai mainījās adaptācijas pazīmes bērniem, kuri piedalījās uz rotaļu darbību orientētā 2. Kādus audzināšanas paņēmienu izmanto vecāki, lai nomierinātu bērnu? 3. Kādas uzvedības izpausmes adaptācijas grūtību gadījumā izmanto PII pedagogi? Kopējais darba apjoms ir 50 lappuses, analizēti 44 literatūras avoti, 3 tabulas, 7 riņķa diagrammas, 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, sadarbība ar vecākiem, rotaļas, dziesmas, dzejoļi.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work is "Difficulties in adapting the child and their mitigation opportunities in the group of early childhood children". The author of the qualification paper is Daiga Gončare. The Labor leader is Dr.psych. Guna Svence. The aim of the study is to explore the difficulties of adapting the child and the possibilities of reducing them in early childhood. The qualification work consists of two parts – the theoretical part and the empirical study. The theoretical part of the work explores the concept of adaptation, what is its meaning and types. Considering that the first social environment for a child is a pre-school educational institution, the following questions are also considered: what is the characteristics of the general development of the early childhood age and what are the difficulties of adapting the child to the pre-school educational institution . Recommendations for reducing adaptation difficulties are explored, as well as the importance of cooperation between parents and teachers in the adaptation of children. Part of the study uses semi-structured observation and questionnaire survey as research methods. Questionnaire survey was used to obtain information relevant to the adaptation process from parents of children. Semi-structured observation was used to watch children during the adaptation process. To monitor children's adaptation, criteria were developed based on the findings of the theoretical part. The process of adapting the group under study is observed, starting the course of kindergarten, then the pedagogical process is carried out to promote adaptation through play, poems and songs, and later the adaptation process is repeatedly observed. At the end of the study, all results from the study were collected and analysed. In order to achieve the set goal, various plays, songs and poems are found, which brought joy to the children and were appropriate for their age. At the end of the study, it was found that the hypothesis put forward was confirmed. The total amount of work is 50 pages, 44 literature sources, 3 tables, 7 doughnut charts, 2 attachments have been analyzed. Keywords: adaptation, pre-school, cooperation with parents, play, songs, poems.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectSadarbība ar vecākiem
dc.subjectRotaļas
dc.subjectDziesmas
dc.titleBērna adaptēšanās grūtības un to mazināšanas iespējas agrīnās bērnības vecumposma bērnu grupā
dc.title.alternativeDifficulties in adapting the child and their mitigation opportunities in the group of early childhood children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record