Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorLegzdiņa-Lūka, Indra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:41Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80926
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55389
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Indra Legzdiņa-Lūka. Kvalifikācijas darbā “Pašvadītas mācīšanās īstenošanas iespējas matemātikas mācību jomā 5-6 gadus veciem bērniem” tiek aktualizēta bērnu pašvadītas mācīšanās loma pirmsskolas programmas apguves ietvaros, ņemot vērā bērna vecumposmu attīstību un bērnu vecumam atbilstošu pašvadītas mācīšanās prasmju līmeni. Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un pētīt pašvadītas mācīšanās īstenošanas iespējas matemātikas mācību jomā 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Pētījuma pirmajā daļā - tiek izpētītas un analizētas pedagogu, psihologu, pētnieku atziņas par pašvadītas mācīšanās jēdzienu un tās piemērošanu bērniem no 5 līdz 6 gadu vecumam. Tiek izvērtēta pedagoga loma pašvadītas mācīšanās sekmēšanai, izpētītas iemaņas, ko paredzēts apgūt matemātikas mācību jomā 5-6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Otrajā daļā – tiek aprakstīts empīrisks pētījums, kura ietvaros veikts novērojums autores izstrādātās rotaļnodarbībās matemātikas mācību jomā pirmskolas izglītības iestādē un secināts, ka mērķtiecīgi izstrādātas rotaļdarbības, kuru laikā tiek īstenota pašvadīta mācīšanās un apzināta pašvadītas mācīšanās demonstrēšana pedagogu darbībā, veicina šīs prasmes pilnveidošanu. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 2 tabulas, 18 attēli, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts (42 nosaukumi), 2 pielikumi. Darba apjoms ir 51 lpp.
dc.description.abstractAuthor of qualification work: Indra Legzdiņa-Lūka. In qualification work “Self-regulated learning opportunities in mathematics teaching for 5-6 year olds” actualizes the role of children's self-regulated learning within the pre-school program, taking into account the child's age development and the age-appropriate level of self-directed learning skills. The aim of the qualification work: to analyze theoretical quotes and to study the possibilities of implementing self-regulated learning in the field of mathematics teaching for 5-6 year old children. The qualification work consists of 2 parts - theoretical and empirical part. First part of the research - the findings of teachers, psychologists, researchers on the concept of self-regulated learning and its application to children from 5 to 6 years of age are regulated learning is evaluated, the skills that a child acquires in the field of mathematics at the age of 5-6 in a pre-school educational institution are studied. Second part - is described an empirical study, which observes the author's play lessons in the field of mathematics teaching in a pre-school and concludes that purposefully designed play activities, which implement self-directed learning and conscious demonstration of self-directed learning in teachers, contribute to the development of this skill. The work has the following structure: introduction, 2 chapters, 2 tables, 18 images, conclusions, list of used literature and sources (42 titles), 2 annexes. The amount of work is 51 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectmatemātika
dc.subjectpirmsskola
dc.subject5 - 6 gadus veci bērni
dc.titlePašvadītas mācīšanās īstenošanas iespējas matemātikas mācību jomā 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeSelf-regulated learning opportunities in mathematics teaching for 5-6 year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record