Show simple item record

dc.contributor.advisorCinks, Ronalds
dc.contributor.authorGribusts, Juris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:42Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80930
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55393
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izmērīt saistības starp trim mainīgajiem lielumiem – skolas klimats, stress un izdegšana. Apkopojot zinātnisko literatūru, šie mainīgie lielumi uzrādīja visciešākās saistības ar skolotāju emocionālo un fizisko labklājību izglītības iestādē. Pētījumā kopā piedalījās 156 skolotāji no 13 vispārējām izglītības iestādēm Latvijā. No kuriem lielākā daļa respondentu 92,3% (144) bija sievietes un 7,7% (12) bija vīrieši. Pētījuma ietvaros dalībnieki aizpildīja trīs aptaujas - Džordžijas Skolas klimata aptaujas personāla aptauju, Uztvertā stresa skalas aptauju un K. Maslahas izdegšanas aptauja – skolotāju aptauju. Visas aptaujas ir adaptētas latviešu valodā. Pētījuma rezultāti liecina, ka pozitīvs skolas klimats, galvenokārt, augsta emocionālā un fiziskā drošības izjūta, samazina skolotāju darbā izjusto stresu. Savukārt, pozitīvs skolas klimats, galvenokārt, labas skolotāja - skolēna attiecības un augsta personāla saliedētība, veicina pedagoga personīgo panākumu izjūtu samazinot risku saskarties ar izdegšanu.
dc.description.abstractThe aim of the study was to measure the relationship between three variables - school climate, stress and burnout. Summarizing the literature, these proved to be directly connected with teachers' emotional and physical well-being in school. A total of 156 teachers from 13 education institutions in Latvia participated in the study. The majority of respondents were 92.3% (144) women and 7.7% (12) men. As part of the study, participants completed three surveys: The Georgia Brief School Climate Inventory, the Perceived Stress Scale and the Maslach Burnout Inventory – Educator’s Survey. All surveys are adapted in Latvian. The results of the study show that a positive school climate reduces the teacher’s stress. And a positive school climate, mainly good teacher-student relations and a united faculty, promotes the teacher's sense of personal success by reducing the risk of burnout.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectskolotāji
dc.subjectskolas klimats
dc.subjectstress
dc.subjectizdegšana
dc.subjectizglītības psiholoģija
dc.titleSkolotāju uztvertā skolas klimata saistības ar stresu un izdegšanu
dc.title.alternativeRelationship Between Teachers Perceived School Climate, Stress and Burnout
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record