Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorPidtepa, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:42Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80934
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55395
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: “5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas”. Kvalifikācijas darba autore: Anna Pidtepa Kvalifikācijas darbā tika teorētiski un praktiski izpētīta 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības un to mazināšanas iespējas. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par saskarsmi, tās grūtībām, to izpausmēm un cēloņiem, izzinātas 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes īpatnības, apzinātas saskarsmes grūtību mazināšanas iespējas. Empīriskajā daļā, balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika veikts praktiskais pētījums, kurā tika izstrādāti bērnu saskarsmes grūtības vērtēšanas kritēriji, atbilstoši kritērijiem tika veikta bērnu novērošana un noteikts bērnu saskarsmes sākotnējais līmenis. Tika atlasītas rotaļas un izveidota rotaļu kopa, kuras mērķis bija mazināt saskarsmes grūtības. Realizējot izmēģinājuma darbību, tika atkārtoti novēroti bērni un noteikts saskarsmes līmenis pētījuma beigās. Lai iegūtu informāciju par to kādas grūtības traucē bērnu saskarsmi ikdienā, tika veikta pirmsskolas skolotāju anketēšana. Pētījuma rezultāti apstiprināja kvalifikācijas darba hipotēzi, ka atbilstoši bērnu vecumposmam un interesēm atlasītās rotaļas, kuras tika realizētas sistemātiski un mērķtiecīgi, mazina saskarsmes grūtības. Pētījuma teorētiskie un praktiskie rezultāti tika apkopoti un analizēti, izdarīti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes grūtības, mazināšana, rotaļa. Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lpp., 7 tabulas, 8 attēli, 10 pielikumi, 29 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba materiāli var būt praktiski izmantoti pirmskolas skolotāju darbā lai noteiktu un mazinātu saskarsmes grūtības darbā ar 5 – 6 gadus veciem bērniem.
dc.description.abstractThe paper of the qualification: “Communication difficulties of 5-6 year old children in a pre-school educational institution and possibilities to reduce them”. Author of the qualification paper: Anna Pidtepa In the qualification work, the communication difficulties of 5-6 year old children and the possibilities of their reduction were studied theoretically and practically. The theoretical part analyzed the findings of pedagogy and psychology scientists about communication, its difficulties, their manifestations and causes, the peculiarities of communication of 5-6 year old children, the possibilities of reducing communication difficulties. In the empirical part, based on theoretical findings, a practical study was carried out, in which criteria for assessing children's communication difficulties were developed, children were observed according to the criteria and the initial level of children's communication was determined. Toys were selected and a set of toys was created to reduce communication difficulties. During the experimental activity, children were repeatedly observed and the level of exposure was determined at the end of the study. In order to obtain information about the difficulties that hinder children's communication in everyday life, a survey of pre-school teachers was conducted. The results of the research confirmed the hypothesis of the qualification paper that the games selected according to the age and interests of the children, which were implemented systematically and purposefully, reduce communication difficulties. The theoretical and practical results of the research were summarized and analyzed, conclusions were drawn and proposals were developed. Keywords: communication, communication difficulties, mitigation, play. Volume of qualification work: 59 pages, 7 tables, 8 figures, 10 appendices, 29 references. Qualification work materials can be practically used in the work of pre-school teachers to identify and reduce communication difficulties in work with children aged 5-6.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectsaskarsmes grūtības
dc.subjectmazināšana
dc.subjectrotaļa
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
dc.title.alternativeCommunication difficulties of 5-6 year old children in a pre-school educational institution and possibilities to reduce them
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record