Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorKoroļkova, Aleksandra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:44Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81017
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55409
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: “Jauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetence saistība.” Pētījuma mērķis bija teorētiski un praktiski izpētīt un noskaidrot personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences savstarpējo saistība jauniešu vecuma grupā. Pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā? Metode: kvantitatīvais pētījums, kurā piedalījās 50-klašu skolēni no dažiem Latvijas skolām. Pētījuma dalībnieki bija vecumā no 16 līdz 21 gadiem (vidējais vecums M = 18,02 ; SD = 1,07), no tiem 16 (32%) ir zēni un 34 (68%) – meitenes. Izmantotais instruments - “Lielā Piecinieka” aptauja(The Big Five Inventory; John & Srivastava, 1999.; latviešu valodas versija, Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). un sociālās un emocionālās kompetences mērīšanai tika izmantota „Sociālās un emocionālās kompetences aptauja” (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptācija latviešu valodā, Cāzere-Pakalna S., 2020). Pētījuma rezultāti liecina, ka nepastāv statistiski nozīmīgās saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā.
dc.description.abstractThe theme of the bachelor paper is ‘Correlation between Personal Characteristics of Adolescents and Social-Emotional Competencies’. The goal of the research was to make a theoretical and empirical research and find out the correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The research question was: is there any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The method: quantitative research, in which 50 students from different Latvian school took part. The target research participants were from 16 to 21 years old (the average age M=18.02; SD=1.07), from whom 16 (32%) were boys and 34 (68%) were girls. The research instruments included ‘The Big Five’ questionnaire (‘The Big Five Inventory’ by John and Srivastava, 1999.; Latvian version by Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011).) and the social-emotional competences were measured with ‘Social-Emotional Survey’ (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptation into Latvian by Cāzere-Pakalna S., 2020). The research results show that there is no any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectjauniešu vecuma grupa
dc.subjectsociālā un emocionālā kompetence
dc.subjectpersonības iezīmes
dc.subjectadolescent age group
dc.subjectsocial-emotional competence
dc.titleJauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences saistība
dc.title.alternativeCorrelation Between Personal Characteristics of Adolescents and Social-Emotionla Competencies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record