dc.contributor.advisor | Svence, Guna | |
dc.contributor.author | Koroļkova, Aleksandra | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2021-07-02T01:04:44Z | |
dc.date.available | 2021-07-02T01:04:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.other | 81017 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55409 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba tēma: “Jauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetence saistība.” Pētījuma mērķis bija teorētiski un praktiski izpētīt un noskaidrot personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences savstarpējo saistība jauniešu vecuma grupā. Pētījuma jautājums: vai pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā? Metode: kvantitatīvais pētījums, kurā piedalījās 50-klašu skolēni no dažiem Latvijas skolām. Pētījuma dalībnieki bija vecumā no 16 līdz 21 gadiem (vidējais vecums M = 18,02 ; SD = 1,07), no tiem 16 (32%) ir zēni un 34 (68%) – meitenes. Izmantotais instruments - “Lielā Piecinieka” aptauja(The Big Five Inventory; John & Srivastava, 1999.; latviešu valodas versija, Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011). un sociālās un emocionālās kompetences mērīšanai tika izmantota „Sociālās un emocionālās kompetences aptauja” (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptācija latviešu valodā, Cāzere-Pakalna S., 2020). Pētījuma rezultāti liecina, ka nepastāv statistiski nozīmīgās saistības starp personības iezīmēm un sociāli emocionālo kompetenci jauniešu vecuma grupā. | |
dc.description.abstract | The theme of the bachelor paper is ‘Correlation between Personal Characteristics of Adolescents and Social-Emotional Competencies’. The goal of the research was to make a theoretical and empirical research and find out the correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The research question was: is there any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. The method: quantitative research, in which 50 students from different Latvian school took part. The target research participants were from 16 to 21 years old (the average age M=18.02; SD=1.07), from whom 16 (32%) were boys and 34 (68%) were girls. The research instruments included ‘The Big Five’ questionnaire (‘The Big Five Inventory’ by John and Srivastava, 1999.; Latvian version by Austers, 2007; Perepjolkina, Kālis, 2011).) and the social-emotional competences were measured with ‘Social-Emotional Survey’ (Social and Emotional Competencies Questionnaire; SEC-Q, Zych, Ortega-Ruiz, Muñoz-Morales, & Llorent, 2018; adaptation into Latvian by Cāzere-Pakalna S., 2020). The research results show that there is no any significant statistical correlation between personal characteristics and social-emotional competencies pertaining to adolescents of the target age group. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Psiholoģija | |
dc.subject | jauniešu vecuma grupa | |
dc.subject | sociālā un emocionālā kompetence | |
dc.subject | personības iezīmes | |
dc.subject | adolescent age group | |
dc.subject | social-emotional competence | |
dc.title | Jauniešu personības iezīmju un sociāli emocionālās kompetences saistība | |
dc.title.alternative | Correlation Between Personal Characteristics of Adolescents and Social-Emotionla Competencies | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |