Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorĀdamsone, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:44Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81019
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55411
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: 4 – 5 gadīga bērna izziņas interešu respektēšana runas attīstīšanas procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt, kā respektēt bērna izziņas intereses runas attīstībā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbam tika izvirzīts jautājums: kā respektēt bērnu izziņas intereses runas attīstīšanas procesā pirmsskolā? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļā analizēts runas attīstīšanās process pirmsskolā, 4-5 gadīgu bērnu runas attīstības saturs un metodika, skaidrots jēdziens izziņas intereses, raksturoti 4 - 5 gadīgu bērnu runas attīstības īpatnības, izstrādāti kritēriji runas prasmes novērtēšanai. Darbā anazlizētas V. Zelmeņa, I. Hadaņonokas, L. Staļģes, R. Merirandes, I. Miltiņas, V. Rūķes-Draviņas, A. Šponas, V. Purēna atziņas. Empīriskā pētījuma rezultātā noskaidrots, ka pirmsskolas izglītības iestādē, lai 4 - 5 gadīgu bērnu runas attīstību veicina bērna izziņas interešu respektēšana. Ja skolotājs uz tām balstoties plāno mācību procesu, bērna runas prasmes uzlabojas. Darbā apkopoti autores ieteikumi skolotājiem. Kvalifikācijas darba apjoms ir 52 lpp. ar pielikumu. Kvalifikācijas darbā iekļauti, 5 tabulas, darbam ir 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: 4 -5 gadīgs bērns, izziņas intereses, runa, attīstība.
dc.description.abstractTitle of the qualification work: Respect for the cognitive interests of a 4- to 5-year-old child in the process of speech development in preschool. The aim of the qualification work: to study theoretically and practically how to respect the child's cognitive interests in the development of speech in preschool. The question for the qualification work was: how to respect the cognitive interests of children in the process of speech development in preschool? The qualification work consists of two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part are analyzes the speech development process in preschool, the content and methodology of speech development of 4-5 year old children, explains the concept of cognitive interests, describes the peculiarities of speech development of 4-5 year old children, develops criteria for assessing speech skills. At qualifications work are anazilized of V. Zelmens, I. Hadaņonoka, L. Staļģe, R. Merirande, I. Miltiņa, V. Rūķe-Draviņa, A. Špona, V. Purēna opinion. As a result of empirical research, it has been found out that in a pre-school educational institution, in order to develop the speech of 4-5 year old children, it is promoted by respecting the child's cognitive interests. If the teacher plans the learning process based on them, the child's speech skills improve. The qualification work summarizes the author's recommendations for teachers. The volume of the qualification work is 53 pages with annex. The qualification work includes 5 tables, there are 3 appendices to the work. Keywords: 4 -5 years old child, cognitive interests, speech, development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subject4 -5 gadīgs bērns
dc.subjectIzziņas intereses
dc.subjectRuna
dc.subjectAttīstība
dc.title4 – 5 gadīga bērna izziņas interešu respektēšana runas attīstīšanas procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeRespect for the cognitive interests of a 4- to 5-yearold child in the process of speech development in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record