Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorStudere, Sanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:46Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:46Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81034
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55421
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu “Sajūtu sekmēšana bērniem agrajā bērnībā pirmsskolas dienas ritmā”. Pētījuma mērķis ir analizēt un pētīt 2-3 gadus vecu bērnu sajūtu sekmēšanas iespējas pirmsskolas dienas ritmā. Pētījuma teorētiskajā daļā raksturots sajūtu jēdziens un sajūtu sekmēšanas nozīme agrīnā bērnībā, pētīta sajūtu attīstība 1,5-3 gadus veciem bērniem saistība ar bērnu fizisko un psihisko attīstību. Teorētiskās daļas noslēgumā sniegts pārskats par izmantojamajiem sajūtu sekmēšanas paņēmieniem pirmsskolas dienas ritmā. Empīriskajā daļā pievērsta uzmanība divgadīgu bērnu redzes, dzirdes, taustes, ožas un garšas sajūtu attīstīšanu gan ikdienas pedagoģiskajā procesā, gan speciāli organizētās rotaļās. Atbildot uz pētniecības jautājumu – Kādi ir efektīvākie paņēmieni sajūtu sekmēšanai agrīnā vecuma bērniem pirmsskolas dienas ritmā? – tika secināts, ka ikdienas pedagoģiskajā procesā divgadīgiem bērniem ir jārosina izmantot visas maņas, iepazīstoties ar jaunām parādībām. Garšas un ožas sekmēšanai ikdienā pievēršama uzmanība ēdiena smaržai un garšai, kā arī regulāri rīkojamas dažādu produktu degustācijas. Taustes attīstīšanai plaši izmantojama vizuālā māksla, kā arī spēles “Brīnummaisiņš”, dažādu faktūru salīdzināšana. Dzirdes sajūtu attīstīšanai lietderīgi ir izmantot muzikālās spēles un didaktiskās spēles, savukārt redzes sajūtu sekmēšanai ir nepieciešams pastāvīgi pievērs uzmanību priekšmetu krāsām, formām, izvietojumam, kas rosina bērnus pašiem sākt ievērot izmaiņas vidē. Kvalifikācijas darba noslēgumā izstrādātie ieteikumu skolotājiem piešķir pētījumam praktisku nozīmīgumu. Atslēgas vārdi: sajūtu sekmēšana, agrīnais vecums, redzes sajūta, dzirdes sajūta, taustes sajūta, ožas sajūta, garšas sajūta, rotaļas, pirmsskolas pedagoģiskais process Kvalifikācijas darba apjoms: 53 lpp., ietverti 19 attēli, 9 tabulas, izmantoti 47 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi.  
dc.description.abstractThe qualification paper is developed on the topic “Promoting the feelings of children in preschool in their early childhood”. The major aim of the research is to analyse and study the possibilities of promoting the feelings of 2–3-year toddler during their presence at preschool. The theoretical part of the research describes the concept of feelings and the importance of feeling promotion in early childhood, the development of feelings in 1,5-3 year toddlers in relation to children's physical and mental development. In conclusion of the theoretical part, the methods used to advance the feelings of children during their preschool time are stated. The empirical part focuses on the development of two-year-old children's sense of sight, hearing, touch, scent, and taste in both - the daily pedagogical process and through specially organized games. Answering the research question - What are the most effective ways to stimulate the feelings of early childhood children in preschool routine? - it was concluded that in the daily pedagogical process, two-year-old children should be encouraged to use all of their senses when exploring and learning about new things. In order to promote taste and smell, the attention should be paid to the smell and taste of food on a daily basis; moreover, regular food tasting activities should be organised to introduce children with new products. Visual art technique is widely used for tactile development, as well as the comparison of different textures in the game "Miracle Bag". To develop the sense of hearing, it is useful to use musical games and didactic games, while to promote the sense of sight it is necessary to constantly pay attention to the colours, shapes, placement of objects; thereafter, encouraging children to notice even minor changes in surrounding environment. The recommendations for teachers which are stated and described in conclusion of the qualification paper emphasises the practical significance of the research. Keywords: sensory enhancement, early age, visual senses, hearing senses, tactile senses, sense of smell, taste, games, preschool pedagogical process. The qualification paper consists of: 53 pages, includes 19 figures, 9 tables, used 47 literature sources, 2 appendixes.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectSajūtu sekmēšana
dc.subjectAgrīnais vecums
dc.subjectRotaļas
dc.subjectPirmsskolas pedagoģiskais process
dc.titleSajūtu sekmēšana bērniem agrajā bērnībā pirmsskolas dienas ritmā
dc.title.alternativePromoting the feelings of children in preschool in their early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record