2 – 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšana dienas ritmā
Author
Kalniņa, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “2 – 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstības sekmēšana dienas ritmā”. Darba autore Alise Kalniņa Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pētīt sīkās motorikas sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 2 – 3 gadīgiem bērniem. Pētījuma jautājums: kā pirmsskolas dienas ritmā var sekmēt 2-3 gadīgu bērnu sīko motoriku? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas teorētiskas atziņas par bērnu sīkās motorikas attīstības veicināšanu un tās nozīmi bērnu attīstībā, raksturoti dažādi paņēmieni, kas izmantojami pirmsskolā bērnu sīkās motorikas attīstības veicināšanai dažādās dienas ritma darbībās. Darba pētnieciskajā daļā tika veikts bērnu novērojums, lai noskaidrotu sīkās motorikas attīstību. Pamatojoties uz novērojuma rezultātiem bērniem tika piedāvātas dažādas darbības, lai veicinātu sīkās motorikas attīstību, izstrādāti ieteikumi vecākiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 66 lpp., 3 tabulas, 30 attēli, 6 pielikumi, izmantoti 19 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sīkā motorika, attīstība, pedagoģiskais process. The qualification paper: “Promotion the development of fine motor skills in 2-3-year-olds on their daily basis.” The author of the paper: Alise Kalniņa The aim of the paper: to carry out theoretical and practical research on the possibilities of developing fine motor skills in 2–3-year-olds during their pre-school educational process. The question of the research: how to promote the development of fine motoric in 2–3-year-olds during their daily activities? The qualification paper consists of two parts- theoretical and empirical. In the theoretical part the author has discussed and analyzed the main knowledge about the development of fine motor of young children and its role in the growth and development of young children, alongside with the description of variety of practical activities to be performed with young children during their daily activities in a pre-school institution. The practical research included the observation process of young children during their daily activities in a pre-school institution to estimate the level of the development of their fine motor skills. After the complete observation process, a variety of practical tasks and activities were offered to young children to encourage the development of fine motor skills, as well as practical suggestions for parents were developed. The volume of the qualification paper: 66 pages, 3 charts, 30 pictures, 6 annexes, 19 sources of literature. Key words: fine motor skills, development, educational process.