Jauniešu psihopātijas iezīmju un vērtību dimensiju saistība ar akadēmisko godīgumu.
Author
Depolte, Sandija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Strika, Evija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija apkopot literatūru un veikt pētījumu par akadēmisko godīgumu, jauniešu psihopātijas iezīmēm un vērtību dimensijām, lai noskaidrotu kādas ir saistības starp šiem trīs konstruktiem, kā arī vai ir zēnu un meiteņu grupās ir atšķirības šajās saistībās. Lai noskaidrotu atbildes uz šiem pētījuma jautājumiem, tika ievākti dati no 152 respondentiem, vecumā no 13 – 19 gadiem. Pētījums ir neeksperimentāls, korelatīvs pētījums. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas - Adaptēta Akadēmiskā godīguma pašnovērtējuma aptauja (Paulhus, Williams & Nathanson, 2004), Jauniešu psihopātisko iezīmju aptauja (Andershed et al., 2002) un Švarca vērtību aptauja (Schwartz, 1992). Atbildot uz pētījuma jautājumiem tiek secināts, ka pastāv nozīmīgas, ciešas un vidēji ciešas, pozitīvas un negatīvas saistības starp akadēmisko godīgumu un vairākām vērtību un jauniešu psihopātijas iezīmju skalām, kā arī pastāv dzimumatšķirības jauniešu psihopātijas iezīmju, vērtību dimensiju un akadēmiskā godīgumu rādītājos. The aim of this research was to gather theoretical information and conduct a research on the relationship between academic honesty, youth psychopathic traits and value dimensions, moreover, to understand, if there are any gender differences between these relationships. To answer these research questions, data was gathered from 152 respondents who were in the age range of 13-19 years old. The design of this research is non-experimental, correlative research. Three surveys were used to conduct this research – the adapted Academic honesty self-assessment survey (Paulhus, Williams & Nathanson, 2004), Youth psychopathic trait survey (Andershed et al., 2002) and Schwartz value survey (Schwartz, 1992). It was concluded that there is strong, moderate, positive, and negative relationship between academic honesty and many value and youth psychopathic trait scales as well as there are gender differences in youth psychopathic trait indicators, in value dimension indicators and academic honesty indicators.