Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorŠteins, Kārlis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:50Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81093
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55453
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija izpētīt saistību starp pašuztverto intelektu, akadēmisko pašefektivitāti un akadēmiskajiem sasniegumiem vispārizglītojošo skolu jauniešiem. Pētījuma izlasi veido 102 jaunieši vecumā no 16 līdz 20 gadiem (M = 17,57, SD = 1.01), no tiem 73 (74,46%) meitenes un 29 (25,54%) zēni, kas mācās 10.-12. klasē piecās vidusskolās. Pētījumam piemīt aprakstošs korelatīvs dizains. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas - Pašuztvertā intelekta skala bērniem (Implicit Theories of Intelligence Scale for Children (ITIS), Blackwell, Trzesniewski, & Dweck, 2007; Gudakovska, 2019) un Akadēmiskās pašefektivitātes aptauja (College academic self-efficacy scale (CASES), Owen & Froman, 1988; Irbīte, 2019; Gudakovska, 2019). Bakalaura darba pētījuma ietvaros tika noskaidrots, ka gan izaugsmes domāšana, gan akadēmiskā pašefektivitāte nozīmīgi prognozē akadēmiskos sasniegumus matemātikā, kā arī latviešu valodā. Saistība starp fiksēto domāšanu un akadēmiskajiem sasniegumiem bija negatīva. Darba autors noskaidroja, ka statistiski nozīmīgu saistību starp pašuztverto intelektu un akadēmisko pašefektivitāti nevar novērot.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the relation between mindset, self-efficacy and academic achievements in secondary school adolescents. The research sample consisted of 102 adolescents (74,46% female, 25,54% male) aged between 16 and 20 (M = 17,57, SD = 1.01) studying in 10th-12th grade in five secondary schools. The study has correlation design. Implicit Theories of Intelligence Scale for Children (ITIS) (Blackwell, Trzesniewski, & Dweck, 2007) and College academic self-efficacy scale (CASES) (Owen & Froman, 1988) were used for the current study. The Bachelor thesis concludes, that both incremental mindset and academic self-efficacy can accurately predict academic achievements in mathematics and in Latvian language. The Bachelor thesis concludes, that both incremental mindset and academic self-efficacy can accurately predict academic achievements in mathematics and in latvian language. No relationship between entity belief and academic achievements was found. The author of thesis found no statistically signicifant relationship between implicit intelligence and academic self-efficacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPašuztvertais intelekts
dc.subjectAkadēmiskā pašefektivitāte
dc.subjectFiksēta domāšana
dc.subjectIzaugsmes domāšana
dc.subjectAkadēmiskie sasniegumi
dc.titlePašuztvertā intelekta un pašefektivitātes saistība ar akadēmiskajiem rādītājiem vidusskolas skolniekiem
dc.title.alternativeThe Relationship Between Mindset, Self-Efficacy of High School Students Academic Scores
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record