Rakstītprasmes pilnveidošana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
Author
Brence, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: „Rakstītprasmes pilnveidošana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem”. Diplomdarba autore: Iveta Brence Darba vadītāja: Sarmīte Tūbele Darba saturā iekļauti 3 attēli, 13 tabulas un izmantoti 53 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, kā pilnveidot rakstītprasmi 2. klases bērniem, kam ir fonemātiski traucējumi. Tika veikts pētījums. Pētījuma hipotēze: Ja tiek pilnveidota skolēnu fonemātiskā uztvere, tad uzlabojas skolēnu rakstītprasme. Pētījuma teorētiskajā daļā pirmajā nodaļā diplomdarba autore pētīja dažādu autoru viedokļus par rakstītprasmes attīstību un tās nozīmi mācību procesā. Otrajā nodaļā apkopoja dažādu autoru viedokļus par fonemātisko uztveri, tās nozīmi rakstītprasmes pilnveidošanā. Trešajā nodaļā analizēja zinātnisko literatūru par bērnu attīstību veseluma skatījumā. Praktiskajā daļā diplomdarba autore analizēja dažādu autoru viedokļus pēc kādiem kritērijiem pētīt bērnus. Pēc tam izpētīja 2. klases zēnu rakstītprasmi, fonemātisko uztveri. Balstoties uz dažādu autoru viedokļiem, izstrādāja un veica koriģējoši attīstošu darbību. Apkopojot un analizējot iegūtos rezultātus, diplomdarba autore secina, ka, pilnveidojot fonemātisko uztveri, 2. klases bērniem samazinās kļūdu skaits rakstu darbos. Atslēgas vārdi rakstītprasme, 2. klases bērni, fonemātiskā uztvere, fonemātiskā analīze, fonemātiskā sintēze. Title of the diploma: “Improvement of writing skills for 2nd year pupils with phonetic disturbances”. Author of the diploma: Iveta Brence Supervisor: Sarmīte Tūbele The content of the work includes 3 pictures, 13 charts and 53 literature sources. The aim of the research: to study theoretically and test practically how to improve writing skills for 2nd grade pupils with phonemic disorders. A research was made. Research hypothesis: If pupils` phonemic perception is improved, then pupils' writing skills improve, too. In the theoretical part of the research in the first chapter, the author of the diploma investigated the views of various authors on the development of writing skills and its role in the learning process. In the second chapter she summarized the views of various authors on phonemic perception, its role in improving writing skills. In the third chapter the author of the diploma analyzed the scientific literature on pupils` development as a whole. In the practical part the author of the diploma analyzed the opinions of various authors according to what criteria to investigate pupils. Then the writing skills and phonemic perception of the 2nd grade boys were investigated. Based on the opinions of various authors, she made and did corrective developing activities. Summarizing and analyzing the obtained results, the author of the diploma concludes that by improving the phonemic perception, the number of errors in the works of 2nd grade pupils decreases. Keywords: literacy, 2nd grade pupils, phonemic perception, phonemic analysis, phonemic synthesis.