Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorKrieviņa, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:53Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81202
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55473
dc.description.abstractDiplomdarba temats: “Gramatisko traucējumu mazināšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem”, darba autore ir Inga Krieviņa. Diplomdarba mērķis: teorētiski izzināt, un praktiski pārbaudīt korekcijas metodes 5 – 6 vecu bērnu gramatisko traucējumu mazināšanai. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadus vecu bērnu gramatiskie traucējumi mazināsies, ja korekcijas darbā tiks izmantoti diplomdarba autores izstrādātie metodiskie materiāli temata “Pārtika” ietvaros, un tiks ņemti vērā 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Pētījuma uzdevumi: 1.veikt pētījuma problēmas teorētiskās un metodiskās literatūras analīzi; 2.teorētiski izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību veselumā; 3.teorētiski izzināt gramatisko traucējumi cēloņus un izpausmes; 4.veikt pētījumu - veikt praktisko darbu gramatisko traucējumu korekcijai 5 – 6 gadus veciem bērniem; 5.apkopot un analizēt korekcijas darba rezultātus. Diplomdarbs sastāv no trīs nodaļām. Diplomdarba pirmajā nodaļa analizēts 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojumu veselumā, dažādu autoru skatījumā ( G. Svence, S. Tūbele, Ē. Kalvāns, Ž. Piažē u.c.). Iegūtas atziņas par raksturīgākajām 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnībām, un bērnu ar gramatiskajiem traucējumiem vispārējo attīstību. Otrajā nodaļā analizēta literatūra par gramatiskajiem traucējumiem. Šajā nodaļā tika izmantotas tādu autoru kā S. Tūbeles, J. Lūses, I. Miltiņas, A. Irbes un daudzu citu autoru atziņas par gramatisko traucējumu izpausmēm, cēloņiem, sekām un korekcijas iespējām. Darba trešajā nodaļā veikts empīriskais pētījums par gramatisko traucējumu mazināšanas iespējām 5 – 6 gadus veciem bērniem. Empīriskā pētījuma nodaļā izstrādāti kritēriji un pakāpes gramatisko traucējumu novērtēšanai. Atbilstoši izvirzītajiem kritērijiem veikts empīriskais pētījums, un apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Diplomdarbs kopumā izklāstīts lappusēs 98 lappusēs, tajā iekļautas 14 tabulas un 19 attēli, 24 pielikumi un 42 bibliogrāfiskās saraksta vienības.
dc.description.abstractTitle of the diploma`s paper: Correction of grammatical disorders in oldest preschool children. Author: Inga Krieviņa. The objective of the paper: to theoretically find out and practically test correction methods for reducing grammatical disorders in 5 – 6 year old children. The hypothesis of the study: grammatical disorders of 5 – 6 year old children will decrease if the methodological materials developed by the author of the diploma thesis within the topic “Food” will be used in the correction work, and the peculiarities of 5 – 6 year old child development will be taken into account. Tasks of the paper: 1.to perform the analysis of the theoretical and methodological literature of the research problem; 2.to study the theory of the development characteristics of 5 – 6 year old children; 3.to study the theory of the causes and manifestations of grammatical disorders; 4.to carry out research - to perform practical work for the correction of grammatical disorders in children aged 5 – 6; 5.summarize and analyze the results of correction work. The diploma`s paper consists of three chapters. Chapter 1 analyses the characteristics of 5-6 year old children, from the point of view of various authors (G. Svence, S. Tūbele, E. Kalvāns, J. Piaget, etc.). Findings on the most characteristic peculiarities of the age group of 5-6 years old children, and the general development of children with grammatical disorders. Chapter 2 analyzes the literature on grammatical disorders. In this chapter, the findings of authors such as S. Tūbele, J. Lūce, I. Miltiņa, A. Irbe and many other authors on the manifestations, causes, consequences and correction possibilities of grammatical disorders were used. Chapter 3 of the work IS an empirical study on the possibilities of reducing grammatical disorders in 5-6 year old children is performed. The empirical research department has developed criteria and degrees for the assessment of grammatical disorders. An empirical study was carried out in accordance with the set criteria, and the obtained results were summarized and analyzed. The diploma`s paper consists of 98 pages, including 14 tables and 19 images, 24 appendixes and 42 bibliography units.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectGramatiskie traucējumi
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subject5 - 6 gadus veci bērni
dc.subjectgramatisko traucējumu korekcija
dc.titleGramatisko traucējumu mazināšana vecākā pirmsskolas vecuma bērnie
dc.title.alternativeCorrection of grammatical disorders in oldest preschool children.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record