Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorProkopoviča, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81253
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55477
dc.description.abstractInga Prokopoviča. Diplomdarbs: Fonētisko traucējumu mazināšana 3 – 4 gadu veciem bērniem artikulācijas pasakās. Pētījuma aktualitāte: lasītprasme ir būtiska katra bērna attīstības kontekstā, lai bērns spētu pilnvērtīgi apgūt ne tikai mācību saturu, bet apgūt arī prasmi komunicēt, izteikties, būt saprastam un pieņemtam apkārtējā vidē. Ārkārtīgi būtiski runas traucējumiem pievērst uzmanību 3 − 4 gadu vecumā, pirms bērns apgūst lasīt un rakstīt prasmes, kas ir tehniski salīdzinoši sarežģītas prasmes bērnam un līdz ar to, lai šīs prasmes apgūtu bērna runai ir jābūt attiecīgajam procesam sagatavotam. Pētījuma mērķis: izpētīt un novērtēt fonētisko traucējumu mazināšanas iespējas 3 − 4 gadu veciem bērniem, izmantojot artikulācijas pasakas. Pētījuma metodes: •pedagoģiskā novērošana; •runas logopēdiskā izpēte; •pedagoģiskās izmēģinājuma darbība; •pētījumā iegūto matemātisko datu apstrāde. Sasniegtie rezultāti: ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi fonētisko traucējumu mazināšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem. Teorētiskā daļa sastāv no 3 līdz 4 gadīgu bērnu raksturojuma kopveselumā, kā arī aplūkoti runas traucējumu rašanās cēloņi un izpausmes. Teorētiskās daļas nobeigumā aplūkotas fonētisko traucējumu korekcijas iespējas izmantojot artikulācijas vingrinājumus – pasakas. Empīriskajā pētījuma daļā tiek analizēta un aplūkota koriģējoši attīstošā darbība fonētisko traucējumu novēršanai 3 – 4 gadīgiem bērniem, izmantojot artikulācijas vingrinājumus, tiek veikta bērnu izpēte un pētījumā iegūto datu analīze. Diplomdarbs sastāv no ievada, teorētiskās analīzes, empīriskās pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta. Kvalifikācijas darba apjoms 95 lappuses. Diplomdarbs satur 12 tabulas, 9 attēlus, 51 izmantotās literatūras un informācijas avotus un 13 pielikumus. Atslēgas vārdi: fonētiski traucējumi, runa, artikulācijas pasakas, runas koriģēšana.
dc.description.abstractInga Prokopoviča. Diploma thesis: Reduction of phonetic disorders in 3-4 year old children in articulation fairy tales. Topicality of the research: reading literacy is essential in the context of the development of each child, so that the child can fully learn not only the learning content but also the ability to communicate, express, be understood and accepted in the environment. It is extremely important to focus attention on speech disorders at the age of 3 to 4, before a child learns to read and write skills that are technically relatively complex skills for a child and, consequently, that those skills should be learned by the child's speech. Objective of the research: explore and evaluate options for reducing phonetic disorders children 3 to 4 years old using articulation fairy tales. Research methods: • Pedagogical observation; • Speech therapy research; • Pedagogical trial operation; • Processing of mathematical data obtained in the research. Achieved results: conclusions and proposals for the reduction of phonetic disorders in 3 – 4 year old children have been developed. The theoretical part consists of the characteristics of 3 – 4 year old children in general, as well as the causes and manifestations of speech disorders. At the end of the theoretical part, the possibilities of correction of phonetic disturbances using articulation exercises - fairy tales are considered. In the empirical part of the research, the corrective developmental activity for the prevention of phonetic disorders in 3 to 4 year old children is analyzed and considered, using articulation exercises, children's research is performed and the data obtained in the research are analyzed. The diploma thesis consists of an introduction, theoretical analysis, empirical part of the research, part of conclusions and proposals, as well as a list of used literature and sources. The volume of the qualification work is 95 pages. The diploma thesis contains 12 tables, 9 figures, 51 used literature and information sources and 13 annexes. Keywords: phonetic disorders, speech, articulation tales, speech correction.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfonētiski traucējumi
dc.subjectruna
dc.subjectartikulācijas pasakas
dc.subjectrunas koriģēšana
dc.titleFonētisko traucējumu mazināšana 3 – 4 gadu veciem bērniem artikulācijas pasakās
dc.title.alternativeReduction of phonetic disorders in 3-4 year old children in articulation fairy tales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record