Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorStrade-Zvaigznīte, Sanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81256
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55478
dc.description.abstractRuna ir saziņas forma. Runājot mēs nododam informāciju citam cilvēkam vārdiskā formā. Vārdiskai formai mēs klāt pievienojam skaņu. Lai cits cilvēks pareizi saprastu pateikto, runai ir jābūt precīzai. Neprecīza runa izpaužas neprecīzā skaņu izrunā. Lai labotu un koriģētu neprecīzu skaņu izrunu ir jāpielieto dažādi vingrinājumi un rotaļas. Jo ātrāk neprecīzu runu uzsāks koriģēt, jo veiksmīgāk un ātrāk runa tiks izlabota. Ļoti svarīgi ir izvēlēties pareizos vingrinājumus un rotaļas. Katram vecumposmam ir sava attīstības specifika. Diplomdarba tēma ir – Priekšējo mēleņu [l] un [r] izrunas traucējumu mazināšana vingrinājumos un rotaļās 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darbā tiek aprakstīta bērnu attīstība kopveselumā no 4 – 5 gadiem, kā arī, kas ir vingrinājumi un rotaļas. Diplomdarba mērķī tiek uzsvērts, kādi vingrinājumi un rotaļas ir nepieciešamas 4– 5 gadus veciem bērniem, tieši skaņu [l] un [r] izrunas traucējumu mazināšanai. Lai varētu piemeklēt atbilstošus vingrinājumus un rotaļas, ir jāizprot bērnu attīstība, kāda ir bērnu atmiņa, domāšana, uztvere, griba un kāda ir bērna runa attiecīgajā vecumposmā. Pētījuma teorētiskajā daļā tas tiek aprakstīts un pamatots. Pētījuma empīriskajā daļā, jau atlasīti vingrinājumi un rotaļas tiek piedāvātas bērniem ar konkrētu mērķi skaņu [l] un [r] izrunas traucējumu mazināšanai. Empīriskajā daļā tiek aprakstīti pētījumā iekļautie bērni un viņu izaugsme izrunas traucējumu mazināšanā. Pētījumā vēlējos izcelt to, cik svarīgi ir laicīgi uzsākt izrunas traucējumu korekciju un izvēloties pareizus vingrinājumus un rotaļas ir iespējams veikt skaņu izrunas korekciju.
dc.description.abstractSpeech is a form of communication. When we speak, we pass information to another person orally. We add sound to the verbal form. In order for another person to understand what is being said correctly, the speech must be accurate. Inaccurate speech manifests itself in inaccurate sound pronunciation. Various exercises and games must be used to correct inaccurate pronunciation. The sooner the process of correcting an inaccurate speech begins, the more successfully and the sooner the speech will be corrected. It is very important to choose the right exercises and games. Each age group has its own development specifics. The topic of the diploma thesis is pronunciation disorders in exercises and games of front lingual consonants [l] and [r] for 4-5 year old children. The work describes the development of children as a whole from 4 to 5 years, as well as it explains what exercises and games are. The aim of the diploma thesis is to emphasize what type of exercises and games are needed for 4-5 year old children, specifically to reduce sound [l] and [r] pronunciation disorders. In order to be able to find appropriate exercises and games, it is necessary to understand children's development, memory, thinking, perception, will and to understand the child's speech at the appropriate age. It is described and substantiated in the theoretical part of the study In the empirical part of the study, already selected exercises and games are offered to children with a specific goal to reduce sound [l] and [r] pronunciation disorders. The empirical part describes the children included in the study and their growth in reducing pronunciation disorders. In the study, I wanted to highlight the importance of initiating the correction of pronunciation disorders in a timely manner. By choosing the right exercises and games, it is possible to adjust the pronunciation of sounds.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectVingrinājumi
dc.subjectRotaļas
dc.subjectIzrunas
dc.subjectTraucējumi
dc.subjectPirmsskola
dc.titlePriekšējo mēleņu [l] un [r] izrunas traucējumu mazināšana vingrinājumos un rotaļās 4-5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeLingual consonant [l] and [r] pronuciation disorders reduction in exercises and games for 4 to5 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record