5-7 gadu vecuma bērnu pašizpausmes mākslā veicināšana, izmantojot projekta metodi
Author
Baranova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Tatjana Baranova. Diplomdarbs ir veltīts projekta metodes izmantošanai pirmsskolā viena mēneša laikā projekta “Daudzveidīga māksla!” ietvaros. Diplomdarbā projekta metode aplūkota, t. sk., ņemot vērā jauno kompetenču pieeju, kas tika ieviesta Latvijas pirmsskolas izglītības posmā no 2019. gada 1. septembra, kad stājās spēkā MK noteikumi Nr. 716. Esot saskaņā ar jaunajām vadlīnijām, projekta metodei pirmsskolā ir iestājies renesanses laikmets. Autore izstrādāja saturu vienam projektam, pārbaudīja to praksē un pārliecinājās, ka projekta metodes izmantošana Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā veicina bērnu jaunradi un prasmi izpaust emocijas, kā arī savstarpēji sadarboties. Nepieciešama turpmāka pieredzes apmaiņa un jauns metodiskais līdzeklis. The author of the work is Tatjana Baranova, a student of the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia. The diploma work is devoted to the use of the project method, examining its use in preschool institution during one month within the project “Diverse Art!”. The project method is examined, inter alia, considering a perspective a new competence approach introduced in the Latvian pre-school education stage from September 1, 2019, when Cabinet Regulation No. 716 came into force. Being in line with the new guidelines, the project method has entered its “Renaissance era” in preschool. The author developed content for one project, tested it in practice and concluded that using the project method in the educational field Cultural Awareness and Self-expression in Art promotes the development of children's creativity and the ability to express emotions, as well as to collaborate with each other. Further exchange of experience and a new methodological tool are needed in the future.