5-6 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Zvirbule, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brežģe, Ļubova
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba nosaukums “5- 6 gadus vecu bērnu pašapziņas veicināšana rotaļu darbībā pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā ir apkopojums par iekšējās pasaules veidošanās procesu, par personības, par sava “Es” veidošanos. Ir izpētīts, kā personības veidošanos ietekmē vide, kas ir apkārt, cilvēki, vārdi, kurus bērns dzird, un pieredze, ko bērns gūst. Ir izpētīta teorētiskā literatūra par to, kā rotaļa, kas ir pirmsskolas vecuma bērna galvenais darbības veids, ietekmē bērna pašapziņas veidošanos. Darba autore meklēja atbildes uz jautājumiem: cik liela ir sabiedrības, pedagoga, vienaudžu un pašu vecāku loma bērna pozitīvas pašapziņas veicināšanā; kā emocijas, ko bērns izjūt, ietekmē viņa pašapziņu; kā caur rotaļām var veicināt bērna pašapziņu. Bērns - ir katra vecāka lielākā vērtība, bērna pamats ir ģimene, viņa vecāki. Bet, nenoliedzami, pirmsskolas izglītības iestādei ir ļoti liela loma bērna socializācijas procesā, tāpēc, caur bērna iesaistīšanu rotaļnodarbībās var ietekmēt un pozitīvi veicināt bērna pašapziņu. Pētījuma ietvaros tika veikta pedagoģiskā novērošana un analizētas pašapziņas sekmēšanas iespējas caur rotaļu darbībām pirmsskolas izglītības iestādē; kā arī anketēšana, ar mērķi uzzināt, kā vecāki spēj veicināt bērnā pozitīvu pašapziņu: kā vecāki rīkojas daudzās situācijās mājas apstākļos, cik daudz vai maz iedrošina savu bērnu rotaļāties kopā, vai vienam, cik daudz laika pavada kopā ar savu bērnu, kā pavada brīvo laiku, un ko vecāki dara, lai bērns būtu priecīgs, drošs, pārliecinātāks par sevi. The theoretical part of the qualification work contains a summary of the process of building up the internal world, of personality, of the formation of my own “I”. It has been studied how personality formation is affected by an environment that is around, people, words that a child hears, and the experience that a child gains. Theoretical literature has been studied on how playing, which is the primary activity of a child of pre-school age, influences the self-awareness of a child. The author looked for answers to questions: how much the role of society, educator, peer and parent in promoting positive self-awareness of a child; how the feelings that a child feels affect his self-confidence; how a child's self-awareness can be promoted through games. Child - is the greatest value of every parent, the foundation of the child is family, his parents. But, undeniably, the pre-school institution plays a very important role in the process of socialising a child, so that the child's involvement in the playing classes can be influenced and positively promoted by the child's self-awareness. In the course of the qualification work, the observation part, the study carried out pedagogical observation and analysed the possibilities of promoting self-awareness through playing activities in the pre-primary education institution; and anketisation, with a view to learning how parents are able to promote a child's positive self-awareness: how parents do in many home situations, how much or little to encourage their children to play together, or for one, how much time spent with your child, how to spend their spare time, and what parents do to make a child happy, safe, more confident of themselves.