Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorMaļinovska, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81486
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55495
dc.description.abstractDiplomdarba tēma “Spēles uz gaismas galda kā vārdu krājuma paplašināšanas līdzeklis 3 – 4 gadus veciem bērniem ar valodas attīstības aizturi”. Diplomdarba autore Ieva Maļinovska. Darbā apkopotas teorētiskās nostādnes par 3 – 4 gadīgo bērnu attīstības īpatnībām un izpausmēm, kā arī gaismas galda izmantošanas iespējām vārdu krājuma paplašināšanā. Teorētiskās atziņas tiek analizētas, lai rastu jaunu veidu, kā izmantot sensoros materiālus uz gaismas galda un izstrādātu metodes bērnu vārdu krājuma pilnveidei, kas bērniem šķistu aizraujošas un neapniktu. Lai pārbaudītu diplomdarba hipotēzi “Spēļu uz gaismas galda izmantošana vārdu krājuma pilnveidē 3 – 4 gadus veciem bērniem ar valodas attīstības aizturi būs veiksmīga, ja tiks izstrādāts spēļu un vingrinājumu kopums bērnu valodas attīstībai, ņemot vērā attiecīgā vecumposma attīstības īpatnības”, tika veikta pedagoģiskā novērošana un dokumentu izpēte, noskaidrojot katra pētījumā iesaistītā bērnu attīstības īpatnības. Diplomdarba ietvaros autore izveidoja rotaļu un vingrinājumu kopu bērnu vārdu krājuma pilnveidei un valodas attīstīšanai, darbojoties uz gaismas galda, kuru izmantoja testēšanas un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības nolūkos. Intervējot X pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājas, autore ieguva datus par pētījumā iesaistīto bērnu valodas attīstību. Empīriskais pētījums ļauj secināt, ka gaismas galda izmantošana pedagoģiskajā procesā var būt efektīvs vārdu krājuma paplašināšanas līdzeklis 3 – 4 gadus veciem bērniem. Atslēgvārdi: gaismas galds, sensorā pieredze, spēles smiltīs, vārdu krājuma pilnveide, runas un valodas attīstība, valodas attīstības aizture.
dc.description.abstractThe theme of the Dipoma thesis is “Games on light table as vocabulary extention tool for 3 – 4 year olds with detention of language development”. The author of the Diploma thesis is Ieva Malinovska In the Diploma thesis the theoretical guidelines are being summarized regarding the 3 – 4 year olds developmental charasteristics and expressions, as well as the light table usage oportunities to expand their vocabulary. These points are being analized, revealing a new and interesting way to use sensory materials on the light table, that could be the perspective method in the children’s vocabulary development, and this process wouldn’t bore the children and each lesson would continue to be full of joy. In order to verify the hypothesis of the work “The usage of games on the light table for 3 – 4 year olds with detention of language development in order to develop their vocabulary will be successful, if a set of games are being developed for children’s vocabulary development and the child’s growth features are taken in notice“, a pedagogical observation and document research was made, determining each child’s growth features. Within the framework of the Diploma thesis, the author created a set of games on the light table for children’s vocabulary and language development, which was used for pedagogical trial action and testing intentions. During the interviews with teachers from X preschool education institution, the author received information regarding the language development and its features of the children being researched. The completed empirical research concludes, that the use of games on the light table during the pedagogical process would be an effective vocabulary development instrument for 3 – 4 year olds. Key words: light table, sensory experiences, games in sand, vocabulary development, increasement of vocabulary, detention of language development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectgaismas galds
dc.subjectsensorā pieredze
dc.subjectspēles smiltīs
dc.subjectvārdu krājuma pilnveide
dc.subjectrunas un valodas attīstība
dc.titleSpēles uz gaismas galda kā vārdu krājuma paplašināšanas līdzeklis 3-4 gadus veciem bērniem ar valodas attīstības aizturi
dc.title.alternativeGames on Light Table as Vocabulary Extention Tool for 3-4 Year olds with Detention of Language Development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record