Show simple item record

dc.contributor.advisorĀbeļkalns, Ilvis
dc.contributor.authorDrengere, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81516
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55496
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir pētīt un analizēt 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītās mācīšanās prasmju veicināšanas iespējas veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomā. Darba ietvaros padziļināti tiek pētīts pašvadītas mācīšanās jēdziens, 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums un analizētas metodes, ar kuru palīdzību iespējams veicināt pašvadītas mācīšanās prasmes 5-6 gadus veciem bērniem veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomā. Lai atbildētu uz diplomdarba autores izvirzīto pētāmo jautājumu, kā iespējams veicināt 5-6 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā, tiek veikts pedagoģiskais novērojums pēc autores izvirzītajiem kritērijiem un izvēlētajām metodēm un pirmsskolas pedagoģijas nozares ekspertu viedokļu analīze. Pamatojoties uz pedagoģiskā novērojuma un ekspertu viedokļu analīzes iegūtajiem datiem, autore secina, ka pašvadītas mācīšanās prasmes 5-6 gadus veciem bērniem veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomā iespējams veicināt, dodot iespēju bērniem plānot aktivitātes, kuras patstāvīgi īsteno, izvērtējot savu un vienaudžu veikumu, pamatojot viedokli, risinot ikdienišķas problēmsituācijas, kurās bērni patstāvīgi nonāk pie risinājuma un raksturojot savas un citu emocijas. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, fiziskās aktivitātes, 5-6 gadi.
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is to study and analyze the possibilities of 5-6 years old children to promote self-directed learning skills in the field of health and physical activity. The concept of self-directed learning, the characteristics of the development of 5-6 year old children and the methods by which it is possible to promote self-directed learning skills in the field of health and physical activity learning of 5-6 year old children are studied in depth. In order to answer the research question raised by the author of the diploma thesis, how it is possible to promote self-directed learning skills of 5-6 year old children in the field of health and physical activity, pedagogical observation is performed according to the author's criteria and selected methods and analysis of preschool pedagogical experts opinion. Based on the data obtained from pedagogical observation and analysis of expert opinions, the author concludes that self-directed learning skills for 5-6 year old children in the field of health and physical activity learning can be promoted by enabling children to plan activities independently, evaluating their own and peers' performance, justifying opinion, solving everyday problem situations in which children independently come to a solution and describing their own and others' emotions. Keywords: self-directed learning, physical activity, 5- 6 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPašvadīta mācīšanās
dc.subjectVeselība un fiziskās aktivitātes
dc.subject5-6 gadi
dc.subjectpirmsskola
dc.titlePašvadītas mācīšanās prasmju veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomā
dc.title.alternativeDeveloping Self-Directed Learning Skills for 5-6 Year Old Children in the Field of Health and Physical Activity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record