Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorOzoliņa, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81536
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55498
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana 1. klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību ar logoritmikas elementiem. Darba autore: Laila Ozoliņa Darba zinātniskā vadītāja: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele Darba saturs: 70 lappuses, 13 attēli, 10 tabulas, 6 pielikumi Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt logoritmikas elementu iespēju pilnveidot vārdu krājumu 1. klases skolēniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība. Pētījuma hipotēze: Vārdu krājuma paplašināšana 1. klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību tiek sekmēta, ja logopēds respektē šo bērnu attīstības likumsakarības un koriģējoši attīstošā darbībā tiek izmantoti logoritmikas elementi. Darbu veido divas daļas: teorētiskās un empīriskās. Pētījuma teorētiskajā daļā sniegts 7 – 8 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, salīdzinājumā ar ši vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, īpašu uzmanību pievēršot valodas krājuma attīstībai un tās pilnveidei, izmantojot logoritmikas elementus. Tiek analizēti logoritmikas elementu veidi vārda krājuma paplašināšanai. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta koriģējoši attīstošo darbību logopēda nodarbībās 1. klases bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, kā arī analizē iegūtos rezultātus. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi, ka logoritmikas elementu izmantošana koriģējoša attīstošajās nodarbībās ne tikai paplašina skolēnu vārdu krājumu, bet arī veicina bērnu vispārējo intelektuālo un fizisko attīstību. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Atslēgas vārdi: 1. klases skolēni ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, vārdu krājums, vārdu krājuma paplašināšana, logoritmika
dc.description.abstractTitle of the diploma thesis: Enlargement of vocabulary of the 1st grade pupils with insufficient development of the language system with the help of logorithmic elements. Author of the diploma thesis: Laila Ozoliņa Scientific advisor: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele Content of the diploma thesis: 70 pages, 13 pictures, 10 charts, 6 annexes Objective of research: To investigate theoretically and practically possibilities to improve the vocabulary of the 1st grade pupils who have insufficient development of the language system with the help of logorithmic elements. Hypothesis of research: Enlargement of the vocabulary of the 1st grade pupils who have insufficient development of the language system is promoted if the speech therapist respects their development regularities and logorithmic elements are used in corrective developing activities. The thesis consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part of the research deals with pedagogical and psychological characteristics of seven – eight years old children in comparison with the children of the same age who have insufficient development of the language system; special attention is paid to development and improvement of the vocabulary with the help of logorithmic elements. Types of logorithmic elements used for enlargement of the vocabulary are analysed. The empirical part of the thesis characterises corrective developing activities at speech therapy lessons for the 1st grade pupils with insufficient development of the language system, as well as the obtained results are analysed. The final part of the research presents conclusions that the use of logorithmic elements at corrective developing activities not only enlarges children’s vocabulary, but also promotes their general intellectual and physical development. The research results are depicted in charts and pictures. Key words: the 1st grade pupils with insufficient development of the language system, vocabulary, enlargement of vocabulary, logorithmics
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject1.klasees skolēni ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectvārdu krājuma paplašināšana
dc.subjectlogoritmika
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana 1.klases skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību ar logoritmikas elementiem
dc.title.alternativeEnlargement of vocabulary of the 1st grade pupils with insufficient development of the language system with the help of logorithmic elements.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record