Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorLinkeviča, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:57Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81657
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55503
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: Skaņu (š – ž) izrunas traucējumi un to korekcija 5 – 6 gadus veciem bērniem. Darba autore: Sanita Linkeviča Darba zinātniskā vadītāja: profesore Dr. paed. Sarmīte Tūbele Pētījuma mērķis: izzināt skaņu š, ž izrunas traucējumu teorētiskos aspektus, pārbaudīt tos praktiski korekcijas darbā ar 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma hipotēze: skaņu š, ž izrunas korekcija ritēs veiksmīgāk, ja logopēds: • izzinās bērna izrunas un attīstības īpatnības; • koriģējošajā darbībā izmantos bērnam atbilstošus artikulācijas vingrinājumus un uzdevumus. Teorētiskajā daļā tiek raksturota skaņu izruna un tās traucējumi, apkopota informācija par bērnu attīstību kopveseluma skatījumā 5 – 6 gadus veciem bērniem un analizētas dažādu autoru atziņas par skaņu š, ž izrunas traucējumu korekciju. Pētījuma praktiskajā daļā autore atspoguļo prakses laikā veikto bērnu logopēdisko izpēti, koriģējoši attīstošo darbību bērniem ar skaņu š, ž izrunas traucējumiem. Pētījuma gaitā iegūtie rezultāti tiek apkopoti un analizēti balstoties uz zinātniskajā literatūrā gūtajām atziņām. Galvenie secinājumi: koriģējoši attīstošā darbība, kurā veic skaņu izrunas traucējumu novēršanu, ir lēns un sistemātisks process. To ietekmē ne tikai logopēda sagatavotie vingrinājumi, uzdevumi un rotaļas, bet arī citi faktori, piemēram: bērna attīstība kopveselumā, bērna dzimtā valoda (valoda, kuru ikdienā lieto ģimenē), bērna bieža slimošana (logopēda nodarbību apmeklējums), sadarbība ar vecākiem u. c. faktori. Darba saturs: 105 lappuses, 10 attēli, 25 tabulas, 8 pielikumi, 54 literatūras avoti.
dc.description.abstractTitle of diploma thesis: The Sound š, ž Pronunciation Disorders and their Corrections for 5 – 6 years old Children. Author: Sanita Linkevica Scientific supervisor: professor Dr. paed. Sarmite Tubele Aim of the research: to find out the theoretical aspects of sound š, ž pronunciation disorders, to test them in practical correction work with 5 – 6 years old children. Research hypothesis: the correction of the sound š, ž pronunciation disorders will be more successful if the speech therapist will: • learn the peculiarities of the child's pronunciation and development; • use appropriate articulation exercises and tasks in the corrective work. The theoretical part describes the pronunciation of sounds and its disorders, summarizes information about children's development in the overall view of 5 – 6 years old children and analyzes the findings of various authors on the correction of sound disorders. In the practical part the author reflects the speech therapy research among children performed during practice, corrective developmental activity for children with sound š, ž pronunciation disorders. The research results are summarized and analysed, based on the findings of scientific literature Main conclusions: corrective developmental activity, which eliminates pronunciation disorders, is a slow and systematic process. It is influenced not only by the exercises, tasks and games prepared by the speech therapist, but also by other factors, such as: the child's development as a whole, the child's mother tongue (the language used in the family on a daily basis), frequent illness of a child (attending speech therapist classes), cooperation with parents, etc. factors; Content of the work: 105 page, 10 images, 25 tables, 8 appendices, 54 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskaņas š, ž izrunas traucējumi
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.subject5 – 6 gadus veci bērni
dc.titleSkaņu (š – ž) izrunas traucējumi un to korekcija 5 – 6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeThe Sound š, ž Pronunciation Disorders and their Corrections for 5-6 years old Children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record