Dialogrunas veicināšana pedagoģiskajā procesā bērniem vecumā no 4 – 5 gadiem
Author
Larka, Lorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Lorija Larka Bakalaura darba temats: “Dialogrunas veicināšana pedagoģiskajā procesā bērniem vecumā no 4 – 5 gadiem”. Mērķis :Izpētīt 4–5 gadus vecu bērnu dialogrunas attīstības paņēmienus pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba pirmajā nodaļā tiek analizēta teorētiskā literatūra, kurā apskatīts dialogrunas būtiskums bērna valodas un runas attīstībā un sekmēšanā. Par to, cik svarīga loma ir pedagogam un vecākiem, bērna dialogrunas veicināšanā. Tāpēc ir vērsta uzmanība dialogrunas attīstībai, bērna attīstības raksturojumam pētāmās problēmas kontekstā un, kādas rotaļas un spēles veicina dialogrunas attīstību. Otrajā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā veikta aptauja un iesaistīti pedagogi un vecāki. Pedagogi un vecāki pauž viedokli par bērnu dialogrunas attīstību, par skolotāja funkcijām rotaļu laikā.. Empīriskajā daļā tiek atbildēts uz pētījuma jautājumu, ņemot vērā aptaujāto respondentu atbildes, kuras sniedz priekšstatu par šī brīža situāciju izglītības iestādēs, kā norisinās bērnu dialogrunas attīstība. Darbā pievienots metodiskais materiāls, kā ieteikums pedagogiem, kādas rotaļas un spēles veicina dialogrunas attīstību Atslēgas vārdi: runa, valoda, dialogruna, dialogs, sazināšanās funkcija, domāšana, rotaļa, spēle. Bakalaura darbs sastāv no 57 lapaspusēm, tsk. – 2 tabulas, 13 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 39 informācijas avoti. Author of Bachelors thesis: Lorija Larka Bachelor thesis topic:‘’Promotion of dialogue in the pedagogical process for children in age of 4-5 years’’ Purpose :To study the methods of dialogue development of 4-5 year old children in the pedagogical process in preschool. In thesis first capter is analyzed theoretical literature, in which viewed dialogue materiality children language and speech development and promotion. About how much important role is educators and parents, children dialogue promotion. Thats why attention is drawn to dialogue development, child development in the context of problems to be studied, what kind of activities and games promotes dialogue development. On the second capter is performed empirical research, in which the survey was conducted in which participated pedagogues and parents. Educators and parents express their views on the development of children's dialogue, on the teacher's role during play. In the empirical part the research question is answered, taking into account the answers of the surveyed respondents, which provide an insigh of the current situation in educational institutions,how the development of children's dialogue is taking place. In thesis is added methodological material, as a recommendation to teachers, what activities and games promote the development of dialogue Key words: speech, language, dialogue, dialog, communication functions, thinking, activities,game. Bachelors thesis consists of 57 pages, including- 2 tables, 13 images, 2 annexes. 41 sources of information used.