Show simple item record

dc.contributor.advisorMarsone, Staņislava
dc.contributor.authorKursīte, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81733
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55511
dc.description.abstractBakalaura darba temats: 6-7 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstība matemātikas nodarbībās pirmsskolā. Darba autore: Inga Kursīte Darbs sastāv no: ievada, 2 nodaļām, literatūras saraksta. Mērķis: Analizēt un pētīt 6-7 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstību matemātikas nodarbībās pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tiek analizēta psihiskā attīstība, kas ir pamatā pārējo attīstības periodu rezultātiem, domāšana ir pamats visam mācību procesam, tā ir būtiski svarīga visu pārējo prasmju attīstīšanai, ko norāda tādi autori kā G.Svence, A.Vorobjovs, R.Vuorinens, E.Tūnaja. Lai bērns varētu sekmīgi attīstīt kritisko domāšanu ir jāveicina bērna zinātkāre un jāaicina bērnu jautāt. Bērna spēja izmantot domāšanu problēmu risināšanai noteiks viņa panākumus dzīvē. Mācīšanas un mācīšanās metodes savos darbos apraksta tādi autori kā R.Fišers, R. Eniss, B.Blūms, E. de Bono u.c. Tiek pievērsta uzmanība pirmsskolas, 6 – 7 gadīgu bērnu vecumposma personības attīstībai, pētot nosacījumus, kas to ietekmē, pamatojoties uz tādu autoru atziņām kā A. Golubeva, I. Puškarevs, Ž. Piažē, G. Svence, V.Batņa un A.Ļubļinska. Par domāšanas attīstīšanas iespējām matemātikas nodarbībās pirmsskolā tiek pieminēti tādi autori kā R. Fišers, O. Jerenburga, D. Krūmiņa, D. Kadiševska, Ž. Gibsa, kā arī A. Golubeva, I. Puškarevs. Empīriskajā daļā tika veikta praktiska izpēte, kā var sekmēt pirmsskolēna kritiskās domāšanas attīstību matemātikas nodarbībās. Tika izvērtēts bērnu kritiskās domāšanas attīstības līmenis no 2020. gada oktobra līdz 2021. gada aprīlim, attīstību sekmējot matemātikas nodarbībās, kā arī tika veikta analīze, salīdzinot rezultātus pētījuma sākumā un beigās. Empīriskā pētījuma rezultātā tika secināts, ka bērnu kritiskās domāšanas attīstība tika sekmēta, jo bērniem tika piedāvāti dažādi vecumposmam atbilstoši matemātikas nodarbību uzdevumi. Darba apjoms ir 67 lapaspuses, 1 pielikums, 5 tabulas, 21 attēls. Darbā analizēts 33 literatūras avots, no kuriem 28 ir latviešu valodā, bet 5 svešvalodā.
dc.description.abstractName of the thesis: Development of critical thinking among 6-7 year old children in mathematics classes in preschool. Author of the thesis: Inga Kursīte The thesis consists: of introduction, two chapters, propositions, conclusion, references and appendix. The goal of the research: is to study and analyze the development of critical thinking among 6-7 year old children in mathematics classes in preschool. The theoretical part analyzes the mental development, which is the basis of the results of other development periods, thinking is the basis of the whole learning process, it is essential for the development of all other skills, which are indicated by such authors as G. Svence, A. Vorobjov, R. Vuorinen, E. Tuna. In order for a child to successfully develop critical thinking, the child's curiosity must be encouraged and the child asked to ask. A child's ability to use thinking to solve problems will determine his or her success in life. Teaching and learning methods are described in their works by such authors as R. Fischer, R. Eniss, B. Blum, E. de Bono, etc. Attention is paid to the personal development of preschool, 6-7 year old children, studying the conditions that affect it, based on the findings of authors such as A. Golubeva, I. Pushkarev, Ž. Piaget, G. Svence, V. Batnis and A. Lublinska. Authors such as R. Fischer, O. Jerenberg, D. Krūmiņa, D. Kadiševska, Ž. Gibsa, as well as A. Golubeva, I. Pushkarev. In the empirical part, a practical study was carried out on how the development of pre-school critical thinking in mathematics lessons can be promoted. The level of development of children's critical thinking from October 2020 to April 2021 was evaluated, promoting the development in mathematics classes, as well as an analysis was performed, comparing the results at the beginning and end of the study. As a result of the empirical research, it was concluded that the development of children's critical thinking was promoted, as children were offered various mathematics tasks appropriate to their age. The thesis contains: 67 pages, 1 appendix, 5 tables, 21 pictures. The paper analyzes 33 literature sources, of which 28 are in Latvian and 5 in foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subject6-7 gadīgi bērni
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subjectattīstība
dc.subjectmatemātika
dc.subjectnodarbības
dc.title6-7 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstība matemātikas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativeDevelopment of critical thinking among 6-7 year old children in mathematics classes in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record