Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorVergina, Samanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:59Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81805
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55517
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – “Stāstītprasmes sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem”. Darba mērķis – pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba uzdevumi: analizēt valodas un runas būtību dažādu autoru teorētiskajās atziņās; izzināt stāstītprasmes veidošanās nosacījumus vidējā pirmsskolas vecuma bērniem; raksturot literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai; veikt pētījumu par bērnu stāstītprasmes sekmēšanu literāro darbu iepazīšanas un izmantošanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā – tiek izpētītas pedagogu, psihologu, valodnieku un filosofu atziņas par valodu un runu, par bērnu stāstīprasmi. Sniegts raksturojums par runas un valodas attīstību vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, stāstītprasmes sekmēšanas iespējām vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Ir raksturoti literārie darbi kā līdzeklis bērnu stāstītprasmes sekmēšanai. Empīriskajā daļā – tiek atspoguļota bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēte literāro darbu iepazīšanas procesā, sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu stāstītprasmes raksturojums pētījuma sākumā, tiek izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes līmeņa noteikšanai. Ir veikta pedagogu anketēšana, lai iegūtu informāciju par literārajiem darbiem, kurus izmantojot, var sekmēt bērnu stāstīprasmi. Aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem – ir atspoguļota stāstītprasmes veidošanās literāro darbu ietekmē. Iegūtie rezultāti ir analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasme tiks sekmēta, ja pedagogs izvēlas bērniem saprotamus un aktuālus literāros darbus, tiks izmantotas ilustrācijas, kas rosina bērnus izdomāt kādu stāstu un ja tiks radīta stāstīšanu rosinoša vide. Bakalaura apjoms – 71 lapas, 20 attēli, 9 tabulas un 1 pielikums. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 37 vienības latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: literārie darbi, stāstītprasme, stāstītprasmes sekmēšana, vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractBachelor’s thesis – Promotion of storytelling skills for average preschool children. The aim of the Bachelor's thesis – to study the development of storytelling skills of average preschool age children in the process of getting acquainted with literary works. Objectives of the Bachelor’s thesis: to analyze the essence of language and speech in the theoretical cognitions of various authors; to find out the conditions for the development of storytelling skills for average preschool children; to describe the possibilities of using literary works to promote children's storytelling skills; to research the promotion of children's storytelling skills in the process of using literary works. The Bachelor’s thesis consists of two main parts – theoretical and empirical. The theoretical part – the knowledge of teachers, psychologists, linguists, and philosophers about language and speech, about children's storytelling skills, is studied. A description of speech and language development for average preschool children is provided, as well as opportunities to promote storytelling skills for average preschool children. Literary works have been described as a means of promoting children's storytelling skills. The empirical part – the research of children's storytelling is reflected in the process of getting acquainted with literary works, the methodological substantiation of the research is provided, the characterization of children's storytelling at the beginning of the research, criteria for determining the level of children's storytelling are developed. A survey of teachers has been conducted to obtain information on literary works that can be used to promote children's storytelling skills. Practical work with children is described – the development of storytelling skills under the influence of literary works is reflected. The obtained results are analyzed and presented in tables and diagrams. As a result of the research, the hypothesis was confirmed that the storytelling skills of average preschool children will be promoted if the teacher chooses literary works that are understandable and relevant to children, illustrations are used that encourage children to invent a story, and if a creative storytelling environment is created. The volume of the Paper – 71 pages, 20 pictures, 9 tables, and 1 annex. The literature review consists of 37 sources from the Latvian, English, and Russian language. Keywords: literary works, storytelling skills, promotion of storytelling skills, average preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectStāstītprasme
dc.subjectStāstītprasmes sekmēšana
dc.subjectVidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectLiterārie darbi
dc.titleStāstītprasmes sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeStorytelling skill promotion for middle-aged preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record